30 aug Nu börjar jag förstå lite...men bara lite

Tänkte liksom bildbomba så här första dagen. Jag har lite foton som jag är extra kär i. De är tagna 20-27 maj 2007 när jag o min man var på Rhodos och bodde i en liten ort söder om Lindos. Lothiarika hette den och här kommer korten därifrån:



Detta är den steniga stranden i Lothiarika, Rhodos



Å här är en närbild på sanden. Stenhård, som betong var den.



Getterna gick i bergen precis vid byns kant. Man hörde dem bräka på dagarna.



Vårt underbara hotel, St James. Ett famljeägt hotell med underbar personal.



Poolbaren var stor o rejäl. Goda luncher serverar de där. De hade öppet hela dagen och långt in på småtimmarna.



Lilla bygatan. Det byggdes friskt i andra ändan av gatan så snart är väl det lika gott om turister här som på många andra orter på Rhodos



En utsikt från baren. Stranden låg bara ett stenkast från poolen så det stod en friskt att välja plats för solning.



Den är ju bara så vacker! En grekiskt ros!



Sista kortet blir på vår supermarket/restaurang. Bakom de vita staketen var restaurangen och skulle man betala med kort så fick man gå in på supermarketen och betala. Jag behöver väl knappast tala om att hela familjen arbetade i restaurang och supermarket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0