14 sept Oj vad tiden går!

Jag har inte gått i dvala, bara haft lite ont om tid. Ibland önskar man att dygnet hade 30 timmar, fast då skulle man väl få ont om tid i alla fall.

Men det har hänt lite i veckan ändå.

Jobbet flyger fram, mer och mer att göra, men det är väl skönt i och för sig. Hemma har det varit lite stiltje. Golvet till vardagsrummet har kommit så det ligger och blockerar stora ingången (det gör inget för vi använder alltid köksingången). Min kryddinsats till lådan hade kommit till HTH så jag var där och hämtade den samtidigt som jag lämnade tillbaka ett handtag och en låda med spotlights som kom i fredags förra veckan. Hrmm undrar om det kommer mer knasleveranser......

Nåja, när jag nu var öga mot öga med försäljaren på HTH så ifrågasatte jag var min ugn var. Se, då visar det sig att Elon fått en ugn som de inte hade en aaaaaning om vart den skulle. HALLÅÅÅ hur vore det att ha koll på saker och ting??

Vi skulle få en rostfri ugn men nu kommer det en vit. Jag tycker detta är bra för en vit ugn smälter bättre in i omgivningarna än vad en rostfri skulle göra. All annan vitvara är ju just vit.

Nåväl, när jag nu stod där på HTH så säger säljaren att jag nog skulle kunna få ugnen idag, fredag, men i nästa andetag slår det honom att Elons bil har varit sönder så de kanske inte skulle hinna idag i alla fall! HALLÅÅ igen! Har inte jag väntat tillräckligt länge på min ugn???

Jag har i alla fall fixat så de kommer in och jag har förberett den gamla ugnen för flytt. Sen får det väl bli en glad överraskning i kväll när jag kommer hem, om jag har en ny ugn.

I morgon förmiddag kör vi till Kalmar för att köpa OST. Ja, jag vet, ost finns i alla affärer, men Gerdas Osthandel i Kalmar, de har andra ostar än alla andra. De köper direkt i från tillverkare i Frankrike så där finns kanon goda ostar som inte finns någon annanstans. Sen ska vi lägga dessa ostar med ett par flaskor vin, några öl och några ölkorvar i en fin korg och ge till en kille som fyller 40. Vi ska till honom senare på lördag, i Mönsterås. Det är lite därför vi kör till Kalmar och köper ost. Vi ska sova över i vår sommarstuga och passa på att stänga den på söndag innan vi kör hem.

Kissen får stanna hemma. En kompis till sonen ska gå och ge honom mat. Så lördagen får Julle tillbringa som innekatt och så blir han utsläppt på söndag morgon/förmiddag i stället. Men det ska nog gå bra han är nog bara lite sur på söndagen, för att vi lämnat honom så länge....hrmm.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh! Hoppas ni får lite fint väder där nere i Mönsterås och kalmartrakten. Här blåser det som attan och jag pratade just med min mor som sa att det var samma sak där.
Annars blir jag lite avundsjuk på dig som orkar både jobba och fixa hemma. En annan har ju bara precis kommit tillbaka till arbetslivet och är bara såååå trött så trött Zzzzzzzzz *hi hi*.
Parta på!

2007-09-14 @ 20:27:04
URL: http://vardagsfundror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0