4 sept Helgen den kom o gick

Så var helgen över! Nu äntligen har vi fått ordning hemma efter köksrenoveringen. Nu återstår "bara" att måla tak och lägga golv i vardagsrummet!

URSÄKTA KVALITEN PÅ BILDERNA MEN DE ÄR TAGNA PÅ KVÄLLEN!
image53


HTH Kök ska komma på torsdag och komplettera de lådfronter som fattas. Sedan väntar jag bara på min ugn. Jag beställde köket i maj och lik förbaskat kan Elon inte leverera ugn i rätt tid. De har helt enkelt inget leveransdatum. Jag har fått en låneugn så länge, men den är kass. Den bakar bara i kanterna trots att man har varmluften på.

Men jag är nöjd med mitt kök ändå, mycket mer kök än innan!
image54
Från ena hållet

image48
Och från andra hållet!

I söndags fyllde jag år. Av mina barn fick jag konsertbiljetter till Peter Jöback (har iofs beställt dem själv på nätet), av min man rosor och sedan dök det upp ett oväntat litet paket i brevlådan. När jag öppnade det var det till mig och Julle (katten alltså)! Det var från Julles ex-matte o husse. Kalasfina glasunderlägg med katter på. Målade utav en tjej som är fantastikt duktig! Julle o jag fyller år nästan samtidigt!
image49

Tack snälla goa vänner!

Idag skulle jag "barfat" till Julle. Att barfa är att göra egen kattmat. Må låta konstigt eftersom det finns en uppsjö av kattmat på marknaden. Men jag tycker om att veta vad jag stoppar i mig och lika så för katten. Dessutom får han bättre päls, bättre andedräkt och bättre tänder.

I hans mat ingår det som han skulle fått i sig om han bara åt mat ute i naturen. Det är kycklingvingar som jag maler, kött som jag både maler och skär i tuggbitar, hjärta som jag maler, lever som jag maler, lite lite grönsak som också mals och sist några äggulor. I vingarna får han i sig ben som han behöver och resten talar väl för sig självt. Han älskar sin mat och slukar den glupskt. Vi gör platta paket som vi fryser så de tinar fort i lite ljummet vatten till honom.

Men i dag blev det ingen barfning. Hittade inte hjärtan någonstans. Man brukar kunna hitta kycklinghjärtan men inte ens det hittade jag. Nu letade jag inte i alla affärer, bara i de två närmaste, så jag får ta nya tag imorgon.

Slänger väl med en liten bild på kissen!

image50
"Matte, varför ska du alltid lägga dig på golvet o ta kort på mig när jag försöker sova??!"

Kommentarer
Postat av: Anna Panna

Oj! Här händer det grejer ser jag. Snyggt kök! Och vad ska man säga om kattmaten...???...imponerande att du orkar...*öh?* ... barfa. Min lilla kattmadam får nöja sig med torrfoder (från zoohandlarn förstås) och en och annan burk tonfisk. Fast med tanke på att den rackarn drog in en mus i huset idag så kan man misstänka ett visst missnöje *hurmpf!*. Jag gillar INTE möss! Och framför allt INTE i huset.
Kram kram!

2007-09-08 @ 22:28:56
URL: http://vardagsfundror.blogg.se/
Postat av: pontus

din son hälsar moahahahahahahaha

2008-04-08 @ 18:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0