2 april Nu kommer här äntligen lite uppdatering

Nu är bloggen i gång och jag har lovat att komma med lite nya bilder. Så det får bli lite bilder från kattutställningen.

Lördagen veks ju till nakenfisar. Vi träffade en trevlig familj i från Motala. De hade den näpnaste lilla Astrid jag någonsin sett. Den som inte tycker om nakenkatter skulle säkert älska denna tös. Nu var hon ju inte still tillräckligt länge så bilden blev lite suddig

image247
Lilla söta stumpan!

Vi stod o pratade så länge med ägaren till Astrid att vi var väldigt nöjda med dagen när vi var klara.

Sen gick vi till hotellet o vilade vilade vilade. Ja ja vi hann med en sväng på A6 också. På kvällskvisten gick vi ner till Harrys och tog en mycket god bit mat.

Så kom då söndagen. Jag hade en lång lista på katter som jag skulle hälsa på. Fast det blev dåligt med kort. De flesta kisarna satt i sina burar och då är det svårt att få ett bra kort på dem. Vill ju inte använda blixten. Men här kommer en kille som jag kunde fånga i alla fall!

Låt mig få presentera GLENN från Göteborg!

image248
image249
image250

Myskillen! Låg så tryggt i mattes knä och kikade sig omkring.

Jag var helt förundrad över hur snälla katter kan vara och vad de kan finna sig i. Kolla som de bollades runt med utav domare och assistenter:
image251image252image253image254

Den sista bilden är på en söt liten ragdoll....pussipuss på nosen! På de övriga bilderna är det en domare från Danmark som bollar runt med en MCO som väl var 10 månader eller nått, i alla fall inte fullvuxen.

Men den kattras som just nu ligger mig varmast om hjärtat är ändå Main Coonen. Kolla bara så stor o fin

image255
Mycke katt!

Men när vi nu hade tittat och pratat med så många katter längtade vi hem till Julle. JA, jag pratade med katter! Dottern skämdes lite för sin mamma. Där gick jag runt och körde näsan intill gallret på nästan varje katt och pratade med barnligt ljus stämma, "ligger du där lilla kissen e du nanig. Du blir tött av att va här blanda alla kissar o människor, nana du i lugn o ro. Så pöt du va då puss på lilla nosen"
Ja jag vet, det fattade inte ett spår av vad jag sa men faktum är att några svarade tillbaka! *sträcker stolt på mig*

Innan vi åkte hem så köpte vi lite leksaker till Julle. En myntamus som var superpoppis bland de utställda katterna. Hemma vart den ju inte så poppis i alla fall inte med en gång. Men efter nån dag så är den fruktansvärt kul.
Å så köpte vi en kul räka, flätad på nått mysko vis och fullständigt omöjlig att göra sönder. Den är rolig att dra i spröten. Här kommer bilder på leksakerna och en närbild på räkan.

image257
image259

När vi sedan kom hem så hade det hänt lite grejer på baksidan.

image260

Alla stolpar var på plats. I måndags la de fiberduk och sedan stenmjöl och sist grus. Sedan körde de med "packmaskinen" och packade sanden.

Igår började maken att lägga stenen vid altandörren så Julle blev av med sin trappa :(
image261
Julles gamla trappa......

Det blev mycket sagt i dag, men så är det när man får vänta på att blogga.......

Ha det nu så bra där ute i cyberrymden!

/Mia

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, jag trodde aldrig att jag skulle erkänna att en nakenkatt var söt - attans!

Nu är dottern tillfrågad så du kan hälsa din dotter att hon är jättevälkommen. Fast det visste jag ju. Säg till
henne att maila eller ringa så att hon kan kolla kalendern ordentligt för hon var inte hemma när vi pratades vid.

Har du inget jobbtips till min dotter annars? Har ni inte nåt kontor uppe i huvudstaden? Hon vill testa å vara kontorsråtta.

Kram kram!

2008-04-02 @ 20:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0