26 augusti Länge sedan sist

Men det har sina förklaringar.

Jag rymde nämnligen fältet och tog en veckas semester ihop med S i Tunisien. En underbar vecka med massor av sol och värme.

Eller vad sägs om denna utsikt från solstolen......


Söta kameler gick det också på stranden. Denna var särskilt söt med sin krulliga päls.


Här är en bild från Medinan (den del av staden som innehåller de gamla kvarteren och där handel av krimskrams pågår för fullt. Men lyfter man blicken från affärerna och tittar uppåt så ser man de gamla husen och får en känsla för hur det var förr)


Här sitter S i solnedgången och blicka över bukten. Långt där borta ligger vårt hotell.


Vårt hotell var fint. Här är lite bilder där  ifrån och i från gångvägen vi gick för att komma till stranden.






Medans jag var i Tunisien fick mannen här hemma ta hand om sonens flytt helt själv. Sonen ska börja gymnasium 10  mil hemifrån så det är en hel del att fixa och man kör ju inte dit i en handvändning. Det gäller att tänka igenom vad man ska ha med sig.


Nu ska jag rusa till jobbet. Vi syns!

Måste bara avsluta med en skojig bild på Valentin. Jag köpte mig en puff i Tunisien och den är gjord i kamelskinn. Naturligtvis tog Valentin tillfället i akt och hoppade i denna puff när den låg tom och med botten upp. Men den smakade nog inte så gott......



Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: AnneliH

Det såg ju helt underbart ut där i Tunisien!

2008-08-26 @ 16:46:17
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Anna

Men va!!! Har du varit ute och rest nu igen. Åååh vad jag blir avis. Men åhhh vad jag unnar dig det. Vi vill också resa (har det nåt med dig att göra???). Berätta! Vilka åkte ni med? Vad kostade det? osv. maila gärna för vi vill hitta en resa i november och det är nog dags att titta runt nu om det ska bli av.



Kram kram till er alla men mest till dig

2008-08-29 @ 20:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0