29 december Shit-pommesfrites, vart har tiden tagit vägen?

Ja det kan man fråga sig i allra högsta grad!

Jag har varit fruktansvärt dålig på att uppdatera bloggen, så mycket annat som tagit min tid. Jag har bland annat börjat sy burskynket till katternas utställning. Kul att återigen få stifta bekanskap med symaskinen (var la jag bruksanvisningen??hihi) Nåja, det är ju "bara" raksöm det rör sig om så det ska nog gå bra utan att man och barn lämnar slagfältet!

Julafton firade vi hemma hos oss. Lilla pappa var här och var på ett ruskigt humör! Ingenting var bra. Han fick inte hälla ölen i snapsglaset, han fick inte skära det doppade brödet med smörkniven (då kastade han smörpaket o kniv över bordet i ilskan) och han skulle absolut inte äta. Mat vill säga, godis gick jättebra. Jag hade köpt sockerfritt godis och clementiner och han länsade godisskålen och åt flera clementiner. Sedan hade vi, traditonsenligt, köpt honom en liten liten marsipangris. När han öppnade det paketet så ägnade han resten av paketöppnartiden med att äta gris! Han förstod inte att det var julafton och förstod inte varför han fick paket och varför alla andra också fick. Men jag kan bjuda på ett litet foto på pappa i alla fall, i full färd med att stoppa munnen full!


Ja just det vi hade salta pinnar också.

Nåväl, vid femtiden körde vi hem lilla pappa och han satt sig bland sina kamrater på hemmet och tog en kopp kaffe och en smörgås. Det var många gamla som satt kvar där på kvällskvisten och det var tydligen många där vid två också, när pappa blev hämtad. Och jag kan förstå att man låter sina gamla sitta på sitt boende över helger som julafton. De mår helt enkelt bättre av att vara i en miljö de känner igen och känner sig trygga i. Nu tar vi nog inte hem pappa mer förrän till sommaren när vi kan ta en tur till vår trädgård och en kopp kaffe.

Sedan har kissarna varit överlyckliga för att sonen har kommit hem! Å vad de älskar honom! De sover hela dagarna i hans säng den har blivit favoritplatsen.

Jag har upptäckt det roliga med GuitarHero, Aerosmith-versionen förståss. Här är en bild från innan jul när jag är helt inne i spelandet! Jag bjuder för en gång skull på ett foto av mig!



Akta er vilka riff jag kan ta! Typ inte! Håller mig fortfarande till endast tre färger, men jag börjar få in snabbheten.

Nu blir det katter för hela slanten. Måste ju visa vad herrarna har hittat på under julhelgen.


Valentin övar till att bli lejon......


Nalleman övar sig i att sova på olika platser........ Här i sonens säng


Här har husse röjt hörnet bakom kaffekokaren för där skulle nådige herrn ligga (jag var inte hemma behöver jag säga det?)......


Attans! Påkommen!!!!


Sen har han tagit hand om en fallen ängel! Goa kissen, bet inte i henne en enda gång!


-Å vad är tacken för att man inte bet i den förbaskade ängeln? Jo matte klappar mig och VIPS så är jag en igelkott! Bada mig NU tack!!!!! (ja ursäkta, men pälsen blev statisk och jag var bara tvungen att ta ett kort!)

Sen har det busats o busats o busats o busats o busats o busats o......


jag ser dig brorsan!


ATTACK!!!!!!




Vad var det som swishade förbi?????

Ja ni fattar hur vi har det! Två mindre smidiga katter rusar runt och upp o ner ur klätterträdet! Tur att det håller!

Idag är dotter och make i Stockholm för att förbereda sig inför morgondagen. Då ska dottern till Amerikanska Ambassaden och få visum ordnat. Sedan, den 19 januari, åker hon till San Fransisco på ett år (till att börja med). Hon ska vara au pair hos en, som det verkar, trevlig familj i San Leandro ("förort" till San Fransisco). Så kanske det blir USA till sommarsemestern (efter Grekland då för det är ju redan bokat och betalt).

Nä nu får jag nog avrunda, annars blir det ett allt för långt inlägg.

Ska försöka återkomma efter nyår (som förövrigt ska firas i lugn o ro hemma)

Kram på er och GOTT NYTT ÅR!!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

GuitarHero...det är ju skit svårt men roligt!

Härliga bilder på "killarna"

Vi ska också bara ta det lugnt här hemma!

Ett gott slut och ett rikigt gott Nytt 2009

önskar jag Er!

Kram

2008-12-30 @ 14:11:27
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0