5 december Till alla jul-jäktande själar

På Expressen finns det en flygvärdinna som heter Anette Jernström. Hon skriver underfundiga inlägg om sitt liv som flygvärdinna och en massa andra saker. Hon har även gett ut en bok som jag hoppas att någon i familjen hittar och ger mig i julklapp.....

I alla fall kommer här en liten sak som Anette skrivit. Vi har den uppsatt på väggen på jobbet, den är så fin....

Hej, sa en ängel, hur är det idag?
Hej lilla du, tack inte så bra...
Jag har städat och tvättat men räcker ej till
och barnen är sjuka och ingenting vill...

Men oj, sade ängeln, la huvet på sné
min flicka sitt ner och ta en kopp te
Finns det någonting jag kan göra för dig?
Jag kan lyssna och be, så tala till mig

Nej, vet du vad, jag klarar det nog
planera och handla, jobb och knog
Men tack i alla fall, det var snällt att du kom
Nu måste jag stressa, det är bråttom bråttom

Men ängeln var envis och satte sig ner
Hon tittade länge men sa inget mer
Hon log lite klurigt och skrattade sen
Hon tog mig i famnen så vit och så ren

Var rädd om dig vännen, det måste du va'
För livet är kort, det var vad hon sa
sen flög hon i väg, jag satt stilla kvar
och kände hur underbart lugnet faktiskt var


Ta det nu lugnt i julstressen!

Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Åhh....vilken fin dikt!

Ja, man får sig en tankeställare...det behöver jag...o spark i baken...jag ramlar som oftast ner i svarta hål...men nu är jag uppe :)

Jag behöver massor av ljus och soool! Där har vi nog problemet.

Ha en trevlig helg!

2008-12-05 @ 11:32:48
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0