7 december Julen är här..........

För första gången på tre år har vi nu haft ner våra jullådor. Vi visste inte hur många de var eller vart på vinden de stod. Så länge sedan är det. Så många platser att ställa tomtar på har vi inte och jag ville verkligen inte sätta upp allt. Ratade helt det som var av piprensare, papé maché och kottar. Tog bara det som låg mig varmt om hjärtat och fint. Vitinskåpen flyttades ihop och det blev riktigt fint. Dessutom fick jag äntligen igång den ena lampan i det ena skåpet. Den har inte lyst det senaste halvåret trots att lampan var hel. Men nu, hux flux blev det ljus!

En liten bild på julskåpen!


På lite längre håll



Sen har köksskåpen fått lite dekoration, sen var julen över här hemma. Jag var pigg på att sätta upp granen, vi har ju så förtvivlat mycket nya kulor som jag vill hänga upp. Vi har ju t o m en ny gran att packa upp! Vi har så mycket kulor att jag inte tror vi behöver använda det där äckliga glittret. Glitter är livsfarligt för små katt-magar så jag vill helst inte att vi använder det. Alla nya kulor vi köpt är i plast i fall att ligan gillar att slå på kulorna, eller kanske till och med ger sig på att klättra i plastgranen. Vi lär få se. Nästa helg ska granen upp i alla fall.

Sonen har varit hemma denna helgen och premiärsovit i sov-fåtöljen. Skön, var hans ord, så jag är glad att vi tog den hårda madrassen och inte den mjuka som vi tänkt först.

Kissarna har bara tagit det lugnt. Idag, söndag, har båda två fått bada. Valentin har slutat sin penicillinkur och hans päls var väldigt tallig av den pasta de fått för dåliga magar (pastan smakade urk och hamnade ibland lite här o var utanför munnen) samt att rumpan var tovig och äcklig av allt löst bajs. Men nu ligger det två fuktiga katter och sover. Tror att de gillade att bada i alla fall. Nalleman spann när han låg i handduken och skulle torka. I natt kommer de att lukta gott och kännas mjuka att ta på, inte talliga.

Men några roliga kort tog vi i lördags, trots skitiga pälsar.


Ta bort kameran husse, Valentin sover!


Nej, somna om brorsan, det händer inget spännande här!


BLUNDA!


Okey, nu somnar vi om!

Sedan har vi också förärat herrarna katt en vattenautomat. De dricker så bra med vatten men gärna ur kranen så en automat var nått de gillade. Kolla bara på Valentin!


Nyfiken, spännande sak det här! Men de dricker gladeligen ur den och det är ju det som är meningen!

Så ska vi ju se till att mamma kommer i jorden också.


Här, vid denna stenstolpe, kommer vi att sätta ner mammas urna. Det finns platser utmärkta runt om och det är meningen att två urnor ska kunna stå på samma ställe, så pappa hamnar också där så småning om. Översta plaketen är vår. Där kommer mammas uppgifter att så med guldtryck och sedan även pappas. Platsen för urnan är ungefär där jag står och tar kortet, fast i marken till vänster om mig. Den 10 januari kl 13.15 hämtar vi hennes urna hos vaktmästaren och sätter själv ner henne i det hål som är grävt åt oss. Skönt att man kan ha det som man vill. Vi kunde fått med en person som bar urnan och satte ner den men det tyckte inte vi att vi behövde. Jo förresten, det kallas askgravplats när man sätter urnan på detta vis. En blandning mellan minneslund och grav.

Tja det var väl vad vi hittat på i helgen. Mycket att göra. Jo just det, vi var ju på bio i lördags förmiddag. Förhandsvisning med jobbet och vi såg den nya Disney-filmen BOLT. Mycket rolig film, kan rekommenderas!

Simma lugnt!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Sååå fiiint du har gjort det!

Jag är lite nyfiken på sovfotöljen...vart är den inköpt, dyr?



Dina kattkillar är verkligen jättefina!



Askgravplats...det var något nytt för mig...jag har alltid sagt att jag inte vill ha någon gravplats...men det här kanske man kan tänka på då det blir dags för en annan...måste ju planera lite ;)

Ha en bra dag!

2008-12-08 @ 08:02:52
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Mia

Anneli; Fåtöljen är inköpt på IKEA. Det är Lycksele stomme (500 kr), Murbo madrass (1000 kr men finns billigare) samt Ranstad klädsel vit (195 kr). Bädden är 80x188. Finns även som tvåsits-soffa. Superenkel att bädda och har man lakan som är sådana där dra på lakan så behöver man inte någon bäddmadrass utan man kan dra dem direkt på den tjocka madrassen å sen kan det sitta kvar när man fäller i hop den (om man har gäster som ska sova flera dagar på raken)

2008-12-08 @ 08:39:41
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Jaha...det var ju överkomligt! Ska ta och kika lite närmare på den nästa gång jag är på IKEA.

Det är alltid bra att ha en extra bädd som inte tar plats.

2008-12-08 @ 23:12:45
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0