14 februari

image187

Mitt lilla bidrag till världen av hjärtan!

Nå ja, nån Picasso är jag ju inte, i varje fall inte på datorn, hehehehe.

Garderobsdörrarna är nu på plats men jag har inte hunnit fota dem än. Jag har även investerat i en ny lampa till soffbodet så jag tänkte publicera bägge dessa bilder samtidigt.

Igår var jag på möte i min gamla skola, Fagrabäckskolan. Vi var där, sonen o jag, för han ska åka med fridtidsgården till Trysil i Norge. Vi fick information om resan o jösses vad väl organiserad den var. Men de som är ledare har åkt i 10 år till Trysil med ungdomar så jag antar att de har god erfarenhet.

Sen var det en förälder som klagade på valet av mat! De tar alltså med sig råvaror från Sverige och ska utfodra 35 ungar. Så matsedeln var på ankomstdagens kväll: korv m bröd, nästa dag köttfärsås o spagetti, nästa dag korv stroganoff o ris, och sista dagen kötbullar o potatismos. "Bara korv o färs" sa den missnöjda föräldern. Men HALLÅ, fixa själv nått avancerat till 35 ungar med mat som du fraktat 65 mil i en buss från Sverige! Vilka ärthjärnor det finns! Låter munnen glappa först och tänker inte ens till efteråt!

Vi bestämde där på plats, sonen o jag, att han ska hyra hela sin utrustning. Hans pjäxor är för små och gå och köpa ny pjäxor för fyra dagar och sedan är de för små nästa år, det vägrar jag göra. Hyran kostar bara 500 norska kronor, vilket blir 593 svenska kronor i dagsläget. Å så skrev han på ett "avtal" där han lovade att åka med hjälm hela tiden.

Nähä, nu ska jag kasta mig ut i verkligheten igen! Vi hörs !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0