14 jan Julle vid tangentbordet, tass på er!

Nu tycker jag att det är dags att jag får tala om vad jag har hittat på.

Det var Kattens Dag den 2 december. Då åkte matte och lillmatte till Malmö och handlade kul grejer till mig. Bland annat en korg som jag kan ha i fönstret. Det ser ut som om jag har en egen djungel, men det är bara matte som skojat med kameravinkeln....

image130


Jag trivs alldeles ypperligt i min korg, det kan ni se på resten av bilderna.

image131

image132

Ni kanske anar det fina halsbandet. Det inhandlades även det i Malmö på Kattens Dag. Jag tycker det är så fins att jag har lovat matte att aldrig tappa det.

image133


Sedan har ju även det där hemska nyåret passerat.... JAG HATAR SMÄLLARE OCH RAKETER!!
Förra året (när matte o husse upptäckte att jag var rädd) då tillbringade matte tolvslaget i bastun med radion på på högsta volym. I år bestämde matte o husse att de skulle vara hemma och bara pyssla om mig. Oj vad mysigt vi hade det. Men ju längre kvällen blev, ju fler dörrar stängdes hemma. Till slut kunde jag bara vara i vardagsrummet med mina tvåbeningar.

Jag tryckte ett tag under soffan, sedan under filten i soffan tätt intill matte. Men när det verkliga bomelibanget drog i gång, då låg jag tätt intill husse under filten och han höll för mina öron. Jag kanske ser lite tokig ut på kortet men jag hade det verkligen tryggt o skönt.

image134

Det tog någon dag för mig att komma över rädslan för smällare så ingen i familjen tittade på något tvprogram med explosioner i, i alla fall inte på hög volym.

Nu i helgen fick jag en annan upplevelse. Matte tyckte jag skulle bada för jag hade börjat på fetpäls vid svansroten. Jag gillar inte att bada men efteråt är det ganska mysigt. Få ligga i en varm handduk och bli gnuggad, sedan borstad och sedan ligga tätt mot husse så hans tröja blir alldeles blöt. Men matte får nog räkna med att jag dissar henne ett litet tag, typ 10 minuter eller så......
image135
Här ligger jag och blöter ner mattes säng hihihi. Jag ser väl inte så blöt ut men det är mest bakändan som fått sig en skurning i dag. Tack o lov!

Det var allt för denna gång! Nospussar til

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0