27 jan Julafton!

Idag körde vi med släp till Mönsterås. På släpet låg vår gamla säng som en kompis skulle "ärva". Skönt att bli av med den innan dörrarna till garderoben kommer. Nu är det ingen risk att vi slår tårna i den jäkeln när vi går förbi.

Vi lämnade släp o säng o körde till målet för dagen.

Vi började med att fira svärmor som precis fyllt år. Jag hade köpt tre glasrör med värmeljus överst.
image158
I det lägsta av dem satte jag lite ampellilja bara för skoj. 

Vi åt så gott så gott hos svärfar o svärmor, lax från Brömsebro, kan det bli bättre? Mumselimums. Till efterrätt något så exotiskt vid denna årstid som äppelkaka o vaniljsås.

Efter maten åkte grabbarna ut till sommarstället. Här följer lite bilder där ifrån.

image161
Ingen is.....

image162
Tänk att här kan vara så skönt på sommaren!

image163
Ljuvligt!

Sedan var det julklappsutdelning! I slutet av januari! Ja det gick bra det med.image164
Sonen fick sin efterlängtade halsduk, nu saknas bara vädret så han får användning för den.

image165
Jag fick två superfina handdukar som ska användas till att täcka spisplattan. Vi har en handduk där för att skydda hällen mot repor samt att vi kan använda den som avlastning. Å så rammlar det inte ner nått damm på den.....

image166
Å vad jag gillar dem!



image167
"Nu räcker det matte! Nu tar jag befälet och bestämmer att du ska lämna denna plats och bara ägna dig åt mig!"

Vi hörs i cyberrymden

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0