16 mars Lite dagen efter

Söndag.....Formel1-premiär 05.15 i ottan......fest igår hos min mycket goda vän sen länge......massor med melodifestival (värdinnan vi var hos har anknytning till vinnaren i melodifestivalen)......när festivalen var över firades det.......träffade både nya och gamla vänner och vi bytte alla mobilnr med varandra och bokade en spa-helg i april! Jösses vad roligt vi hade!

Vad Formel1:en anbelangar så spelade vi in den i morse i stället för att se den  och när vi sedan vid 9-tiden skulle titta så hade inspelningen bara pågått i 3 minuter sen vart det svart. Så dagens aktiviteter fick omkastas lite. Nu ska vi se reprisen 13.30 i stället.

Men lite bilder får jag väl bjuda på i alla fall. Jag har hittat ett överkast till sängen som jag vill ha. Innan hade vi var sitt överkast (eftersom sängarna är ställbara) men efter lite erfarenhet så går det alldeles utmärkt med ett stort överkast. Nåväl, vi har ju svart sänggavel, svart säng, vita väggar och så småningon svarta och vita gardiner. Kuddarna till sängen är i svart och off-withe, gavelbänken är i svart och ljusgrått. Ett vitt överkast skulle inte bara vara opraktiskt med tanke på Tassemannen i huset, utan även skära sig mot kuddar och bänk. Så jag köpte ett svart, blankt stort överkast. Vad tycks?:
image218
Det ser ju lite grått ut för väggarna speglar vitt i det. Men nu blir det istället de vita gardinerna som får ta över i fönstret (när de nu kommer upp......)

Sen är ju våran garderobsvägg helt färdig sedan ett tag tillbaka. Den är ju också vit, som väggarna.
image219

Så svart överkast blir bra!

Våren är definitivt här nu! I morgon, måndag, kommer det hit folk och ska gräva för vår nya altan. Vi ska bredda den så vi får plats med möbler och lägga sten istället för trätrall. Sedan ska det upp fina väggar för insyn, men den ska inte glasas in, i alla fall inte än. Just nu är det sandlåda utanför altandörren och i den dörren har ju Julle sin in o ut gång. Gissa om han drar in sand.......
image220

image221

Den nya altanen ska gå som jag så fint har ritat in......
image222


Det ska blir roligt att kunna sitta där o äta utan att alla måste resa sig för att en ska komma förbi.


När jag ändå fotade baksidan så passade jag på att ta lite vårbilder på framsidan. Vår forsytia står i rent österläge och kommer i gång med blomningen senare än sina andra släkningar, men det är roligt att följa knoppningen.

image223

De krokusar jag tog kort på härom dagen har kommit så här långt
image224

Scillorna i rabatten blomar för fullt så där är alldeles blått. Även om färgen inte kommer fram så mycket på mina bilder.
image225

image226

Ja nu är det verkligen vår!

Ha det så bra o njut av årstiden!

/Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0