28 mars Nu händer det saker på utsidan!

En stor, fast liten, grävskopa har invaderat trädgården och grävt upp för altanen på baksida. Herr Julle tycker att den är hiskeligt stor och otäck, i alla fall på håll.

Men eftersom hans möjligheter att ta sig in o ut nu suddats ut så har husse varit snäll och gett Julle en egen trappa som underlättar avsevärt!
image237

Det är med försiktigt steg han närmar sig grävskopan. Det är några dagar mellan bilderna, det tar lite tid att bli modig!

image238

image239
image240

image241

Så där ja, nu vågar han både kliva upp på den och krypa under!

Sedan var Rödis på besök också. Blev lika utskälld som vanligt.

image242

Efter alla äventyr är det ialla fall gott med mat!

image243

Idag blev det ingen barf utan Mjau istället. Gott som omväxling.


I morgon åker jag och dottern till Jönköping för att gå på internationell kattutställning. Det ska bli riktigt roligt, även om jag är dunderförkyld. Snörvel, det har jag inte varit på den dag jag minns.

Ha det så bra, jag kommer att rapportera från Jkp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0