5 mars Soligt för en gång skull

Överskriften syftar på att vi nu har haft två dagar på raken med klarblå himmel, sol och minusgrader. Ingen snö än i sikte och det är skönt.

Jag har varit väldigt inaktiv på min blogg sista tiden. Det beror inte på att det inte finns nått att skriva om, utan för att jag inte har tid helt enkelt.

Nu tar jag lite tid från jobbet och plitar ner några rader.

Idag ska jag åka till veterinären med en utav undulaterna, inte älskade Jocke utan den andra. Totte har fått en stor böld på ryggen och det är troligen en cancer-böld. Så han ska få somna in i dag, innan han får ont av den.

image206
Detta är Totte när han var alldeles ny hos oss 2004

image207
Å här är lilla Jocke. Han har vi haft så länge nu. Han älskar att var med överallt, sitter gärna på axeln och säger "pappas pippi jocke bus".

Jocke ska få nytt i sin bur när han blir ensam, så kanske saknaden inte blir så stor. Jag  tror iofs inte han saknar Totte så mycket, de är inte tighta kompisar om man så säger.

Så nu får Julle stå tillbaka lite också, han kan ju inte vara i samma rum som en frisläppt Jocke. Men det går ingen nöd på katten, han ligger ju ändå så mycket i våra sängar i sovrummet så det är bara att stänga dörren om honom.

Det är inget tungt beslut vi har tagit om att avliva Totte, han mår ju uppenbarligen inte bra och kommer inte att bli bättre.

Jag får väl ta foton på buren, före och efter, så ni får se hur fint det blir sen.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Åh...den påminner väldigt mycket om den fågel vi hadde som hette Icco, vi hade honom i 8 år. Saknaden blev stor när han inte orkade mer, tur att ni har en kvar då ;)

2008-03-05 @ 21:35:56
URL: http://canary.user.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0