7 mars Nu blir det annat ljud i skällan!

Idag har vi varit och investerat i bra ljud.

Jaja, det blev lite mer än så. Grunden till det hela är denna:

Vi har väldigt många vinylskivor som bara står och tar plats. Jag vill gärna spela dem i bland för det finns faktiskt vinyl som inte är omgjort och utlagt på cd. Claes Ohlsson hade en annons med en maskin som hade både vinyl-cd-radio-usb så man kunde föra över vinyl till usb. Kanoners! OM Claes O bara hade haft dem kvar. Nä, de var slut överallt och det skulle ta ett tag innan de fick in dem igen.

Nu är det ju så, att den som känner mig, vet att jag inte är den som vilar på några lagrar. Nä, jag ville ha en anläggning NU! Kollade upp NetOnNet och där hittade jag en vinylspelare som förde över på usb. Men då behövde vi ju en ny cd/radio som tog emot usb......OK, då letade jag upp även detta.

Sen pratar jag med maken när jag kommer hem och han kläcker den brillianta idén att vi ska kontakta en polare som har en hifi-butik i stan (www.hifiklubben.se).

Så idag var vi nere hos honom på stan och pratade. Vad lustigt att vi sen kom ut med allt vad vi behövde och lite till...

Denna maskin blev det:
image208
Sedan är högtalarna i körsbär, skitsnygga.

Skivspelaren har jag ingen bild på men den ser ut som en helt vanlig vinylspelare, inget märkvärdigt på utsidan, men ack så bra på insidan.

Vilket ljud de var i dessa högtalare! Jag kan närmast beskriva skillnaden mellan vår gamla och dessa nya så här:
knacka med nageln på ett Duralex-glas = de högtalare vi har i dag, knacka med nageln på ett kristallglas = de nya högtalarna.

Jag ska ge mig uppsättningen av denna ljudanläggning i present när jag har städat hemma imorgon. Just nu ser det ut som hej-kom-o-hjälp-mig hemma. Men jag drar väl över det i morgon så jag kan få upp musiken sen. Åh vad det ska bli roligt att lyssna på och spela in mina gamla fina skivor! LÄNGTAR!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0