1 maj NU ÄR DET DAGS FÖR STORA UPPDATERINGEN

Det har hänt en hel del sedan jag skrev att jag skulle på tjejhelg och motorhelg. Jag skriver det i kronologisk ordning och börjar bakifrån. Håll i hatten nu kör vi!

18 april Fredag:

Fyra tjejer drar till Ronneby. Det är jag, P, M o H. Vi skulle gå på spa och koppla av och var inbokade under eftermiddagen.

Här har vi precis kommit fram till hotellet. Vi bodde i annexet så det är där vi är.
image294

Vi travade sedan till vårt rum, korkade upp vinet och gick sedan ner till spa-avdelningen.

image295
Förberedelserna är i full gång för att bad, bubbla o basta!

Otroligt avslappade och till freds i sinnet strålade vi sedan samman på rummet igen. Huxflux var det lite bråttom för att hinna med välkomstdrinken före maten. Så det var bara att lägga på en rem. Fönen fick åka fram för att torka blöta skalper.
image296

Sedan hade vi en synnerligen trevlig kväll. Ekonomiavdelningen från mitt jobb var också på Ronneby Brunn så det var många kända ansikten. När desserten sedan kom på bordet så dök DJ:n upp på scenen. Vi satt långt bak i lokalen och mörkt var det men jag tyckte att jag kände igen honom. Fick helt enkel ta och leta upp en servitris och fråga "Heter discjocken Kristian?" Hon kom tillbaka och svarade att han hette visst Kristian. Då vågade jag mig fram till scenen och visst, där stod han, Kristian Elvingsson från Ålem! En kär gammal bekant från tidigare jobbfester! Jag har till och med fått skjuss av honom en sen natt (eller tidig morgon hur man nu ser det) efter en jobbfest. Han skulle hem till Ålem och jag skulle till familjen som var i sommarstugan i Mönsterås. Alltså åt samma håll.

Nu har vi inte varken setts eller hörts av på ett par år så det var verkligen ett kärt återseende. Nu lovade vi att hålla bättre kontakt, jag får väl messa honom adressen till denna blogg så kanske han hittar dessa rader om sig själv.

Nåja, trevligt och roligt hade vi och sängen, den träffade vi inte förrän halv tre! Så morgonen efter såg det ut så här:
image298

Lite suddig bild men det gick snabbt att fota även om objekten är oerhört stillsamma.

Efter frukost tog vi en promenad i den vackra brunnsparken. Här kommer lite bilder därifrån.

image299

image300

image301

image302

Detta fina hjärta köpte jag i Ronneby. Det ska vi ha på valborgsmässoafton. Då firar vi 20-årig bröllopsdag.


20 april

Nu var det dags för STCC-premiär! I ottan begav sig maken och jag mot Knutstorp i Skåne. Vi skulle sätta GPSen på prov o jösses vi höll på att aldrig komma fram! Tacka vet jag min egna GPS. Den är ca tre cm tjock, stor som en telefonkatalog och så står det ett stort M på pärmen. Just det, motormännens kartbok, oslagbar!

För en gång skull var det uppehåll och lagom varmt vid banan. Tack vare missen med GPSen så hade vi missat warmupen för motorcyklarna, mina favoriter. Men det fick vi stå ut med. Istället fick vi se dessa hojar fara fram utan rädsla för liv o lem!
image304
Dålig bild jag vet, men sitter man bakom galler så gör man.....

Sen kom porscharna. Vi håller ju på vår Christer Cralle Lindström som vanligt men denna gång var hjärtat även med Tony Rickardsson och prins Carl Philip Bernadotte.

Tony Rickardsson vann, Cralle kom 6a och prinsen tror jag kom sist. Men alla barn i början. Här är lite Porsche-bilder.

image305

Cralles bil är den blå!

En o annan kunde ju inte hålla sig på banan. En av dem var Niklas Lovén som härstammar från Växjö
image306

Vi hade en liten fyrbent kompis på raden framför oss. En söt liten Bichon Frisée (ursäkta stavningen). Han hade öronproppar i öronen och det var inte poppis ska jag säga.
image307
-Kan du klia lite längre ner tack!

Sedan kom då grabbarna med nerver av stål och stort dödsförakt och gigantisk skicklighet, ProSuperbike!

Där håller vi på Freddy Papunen som kör Kawasaki och lite håller vi på Micke "CrazyMike" Nilsson som kör Suzuki.

Dock vann någon helt annan denna helgen, Alexander Lundh på sin Honda.

Sen var det dags för nationalsång och start av standardbilsklassen. Där håller jag på Richard Göransson och maken på Janne Flash Nilsson (av födsel o ohejdad vana). Nu fick vi inte se mer än 20 minuter av loppet, för sen ringde barnen och gav oss den fruktansvärda nyheten att vår älskade Julle var överkörd och död. Behöver jag säga att resan hem var oändlig?

Dock vet jag att min Richard vann!! Haha ett-noll till mig i familjefighten! hihi

23 april
Familjen samt R o K far till London! Vi lyfter från Säve flygplats i Göteborg 21.15 på onsdagskvällen.
image308
Här sitter vi o väntar på att få checka in

image309
Å här har vi checkat in! Skål på oss!

Flygresan tog en o en halv timme man hann knappt landa i stolen förrän vi var framme!
Från Stanstedts flygplast tog vi Stanstedt Express till Liverpool Street och sedan Undergrund till Paddington Station där vi skulle bo. Vi bodde på Royal Eagle på Craven Street. Vi stöp i säng på våra små rum när vi kom fram.

Torsdag 24 april
Det första vi gjorde var att sätt oss på en touringbuss för att se lite av London. Naturligtvis började det regna och ÅSKA! Lite bilder från turen visar jag här. Vissa kan jag säga vad de föreställer, vissa talar för sig själva och andra säger inget och jag kan inget säga om dem.

image310
Sonen på väg mot bussen.

image311
Efter att vi hade torkat på ett fik så tog vi en ny buss och denna gång satte vi oss inne i bussen.

image312
Ett STORT lejon!

image313
Vackra blomsterlådor hade de men inga krukväxter i fönstren....knepigt, bara heltäckande gardiner överallt.

image314
På denna gata vill vi inte äta nått. Det kan inte gå runt för en restaurangägare här. Tänkte då på Sweeney Todd som var barberare här enligt sägnen. Han skar halsen av sina kunder, kropparna tog pajbakerskan hand om och vad hon gjorde för fyllning i pajerna behöver jag väl inte tala om.....urk

image315
En staty rest för att hedra brandsoldaterna. När den stora branden drabbade London så var det så att de som inte hade försäkrat sin fastighet, de fick heller ingen hjälp med att släcka någon brand. Detta tyckte ett antal var fel och bildade då den första brandkåren.

image316
Tower Bridge

image317
Jag skulle ta kort på en av de drakar som sedan länge länge vaktar London Town mot inkräktare. Men precis då körde bussen.... Men man kan ana draken uppe till vänster bakom skylten

image318
Denna spetsiga stolpe skulle symbolisera de käppar som fanns vid ingångarna till London Town och på dessa stolpar spetsade man huvudena på brottslingar.

image319
image320
Sett från både sidan o framifrån. Har för mig att det var någon sorts regeringsbyggnad. Konstig i alla fall.


Vi gick även in på Towern. Men först tog vi en båttur på Themsen.

image323
En bit av den gamla muren som gick runt London Town

image324
Där framme ser vi London Bridge. Den fjärde i ordningen. En av föregångarna var bebyggd med bostäder och annat och helt plötsligt gav den vika. Det är efter detta sången "London Bridge has falling down, falling down, falling down"  kommer ifrån.
image325

image326
Brofästen från en gammal bro. Man har sparat fästena för framtida bruk antar jag.

image328
Westminister Abbey sett från Themsen

image329
Big Ben

image356
Detta stora London Eye skulle maken, barnen och R åka någon dag senare. K o jag avstod.

image331
Shakespears teater i original på originalplats

image332
The Anchor. En pub som legat på samma plats i 600 år!


image333
Innegården på Towern. Åskan har dragit förbi och solen tittar fram.

image334
En av Towerns svarta korpar. Sägnen säger att om det inte finns några korpar på Towern så rasar den.

image336
Hyde Park låg där vi väntade på vår buss.
image337
Våren hade kommit till London!
image338
Rida går ju bra i Hyde Park

image339
Kvällsmaten intogs på Hard Rock Café. MUMS!


Fredag 25 April
Vi skulle se vaktombytet på slottet..........vi var definitvt inte ensamma, såg ingenting. Men med kameran upphissad i luften fick vi i alla fall detta kort.
image340

image341
Då var det bättre att titta på de fina, effektiva polishästarna!

image342
Så attans med folk!
Å drottningen var också där för flaggan var hissad på Buckingham Palace
image343

Från vaktombytet tog vi oss till London Eye och skickade upp de våghalsiga i detta hiskeliga hjul. JAg tyckte det räckte så bra med att stå på backen.
image344
Tack det räcker!

Sen åkte vi till Harrods! Ojojoj vad stort och flott! Man fick inte fota där inne men jag tror R tog lite bilder och i såfall får jag väl lägga upp dem sen. Vi handlade lite i alla fall, i Harrods egna shop, allt har Harrods skrivet på sig.

Lite till kissarna
image345

Lite blingbling till oss flickor
image346

Å så lite väskor till oss, en stor o en liten. En av dem blir kissarnas, gissa vilken?
image348
image349

Å så lite som vi kan skriva med och fina grillvantar!
image350
image351

Sen vilade vi lite och kvällen intog vi en fantastisk måltid på en italiensk kvartersrestaurang.

Lördag 26 april
Vi började dagen på Madame Tussads vaxkabinett. Jag börjar bildserien med en bild av Madame själv samt det lilla vita ansiktet är hennes dödsmask.
image352

Här kommer lite kändisar som vi såg.
image353
Dottern o Johnny Depp

image354
Nicolas Cage

image357
Prins Charles m fru

image358
Drottningen. Gissa om man fick stå länge för att få ett foto utan en massa okända människor på. Hela tiden var det folk som ville bli fotade med drottningen. Det stod även personal från Tussads och tog kort på de som ställde sig vid drottningen. Man kan tycka att denna människa kunde låta folk vänta lite så vi som inte vill ha okända på vårt kort kunde ta en bild.

image360
Andra kungar!

image361
Ghandi

image362
Benasir Botho (eller hur det nu stavas)

image364
Ja skylten säger ju allt. Gilijotinbladet som högg halsen av Marie Antoinette

image366
Efter Tussaud åkte vi till Notting Hill och skulle gå på Porobello Market. Jag tog kort innan vi liksom hamnade på marknadsgatan. Där gick inte att få upp kameran så fullt med folk var det.

Söndag 27 april

Dags för hemresa. Tidigt på morgonen tog vi undergrounden till Liverpools Street och sedan vidare ut till Stanstedt.

image367
En trött dotter på Paddington Station

image368
Vänthallen på Stanstedt, efter säkerhetskontrollen

Hem kom vi i alla fall. R o K stannade kvar i Göteborg och familjen styrde kosan hemåt. Vi mellanlandade hos moster i Mölndal som bjöd oss på middag innan vi körde vidare.


Så där ja, nu var uppdateringen avklarad!


Kommentarer
Postat av: Anna

Oj jösses, vilken uppdatering. Låter som en riktig "spa"-helg *ha ha*. Den kunde nog bara bli på ett sätt om ni började med att koka upp vinet. Vet ni inte att alkoholen har en tendens att försvinna då? Fast, det skulle ju vara spa och spa är väl på gränsen till något nyttigt, eller?

Grattis grattis till era 20 år tillsammans. Bra jobbat!

Kramar från ett soligt och härligt Gävle.

2008-05-04 @ 15:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0