15 maj VI ÄR HÄR NU!! Presentationsdags!

Hej hopp! Här kommer en liten rapport i från oss, Nalleman o Valentin. Jag, Nalleman, har tassarna på tangenterna för lillebror har inte riktigt lärt sig hur man gör än.

Vi trivs ganska bra här hos våra nya mattar o hussar. Börjar känna oss som hemma faktiskt. En typisk morgon ser ut så här:

03.30: Väckning av husse o matte i deras säng. Jag är fruktansvärt gosenödig då och väcker tydligen Valentin med mitt pratande. HAN är minst av allt gosnödig, nä han vill bara busa o då sätter vi igång.

06.30: Matte kommer så långt i sin morgonritual att hon behagar ge oss mat. Vi har varsin skål men Valentin envisas med att äta ur min. Matte är lika envis och lyfter tillbaka honom till sin skål. Här äter jag och Valentin dricker.
image411

Sedan är vi mätta o glada och har fått massor med bus i benen. Valentin leker kurragömma med mig.

HALLÅ var är du din odåga?
image412

Jag undrar var han gömt sig....
image413

HA! Jag ser dig!
image414

Sen är busbråket i full gång!
image415
image416
image417
image418

När vi busat är vi ganska trötta. Tur att matte inte slängde sin gamla fåtölj innan vi kom, för vi älskar den!
image419

Jag brukar hjälpa Valentin med att tvätta sig. I synnerhet i öronen, för där måste han ha mycket smuts eftersom han verkar höra dåligt vad matte o husse säger till honom.
image420
image421

På kvällarna när hela familjen är hemma så brukar de busa med oss. De har spön med kul saker i ena ändan. Jag brukar ta den gula "råttan" och bära iväg den i munnen. Jag morrar bestämt mot Valentin om han kommer nära men det konstiga är att när jag går iväg följer det med en människa i andra ändan utav spöt!

Skynda! Plocka ner spöt, skynda skynda!
image422

Jag tar den jag tar den!
image423

Attans vart tog den vägen?
image424

Jag fick den!
image425

Sen sover vi en stund igen. Kolla den här bildserien på Valentin!
image426
image427
image428
En riktig trötter!

Matte o husse har satt en klösbräda i ett hörn. De tyckte att plattan var lite för liten för en main coon men jag tycker inte det är några problem

Klösbräda utan katt
image429

Klösbräda med katt, funkar kanon!
image430

Valentin bara busar hela dagarna och är fruktansvärt nyfiken. Kolla bara vad han gjorde i kväll. Matte stoppade in mat i kylen och han skulle förståss vara med
image431

Luktar gott här inne!
image432

Sedan var mattes fotoväska också spännande. Tyvärr hann Valentin krypa ur innan matte fick fart på kameran
image433

Tja, det är så här det ser ut hos oss om dagarna. I går var snickaren här och kollade var vår utebur ska vara och hur den ska se ut så snart är den nog på plats.

Nä, nu ska jag tassa bort härifrån och lägga mig tillrätta för natten!

Tass på er!

Nalleman (och Valentin)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0