29 november Nu börjar det likna nått!

Vi har varit till IKEA för att köpa möbler till kontoret. Alla väggar är färdiga och golvet är lagt då det väntas bara på inredning. Än så länge får vi dras med en byrå och en garderob som inte ska vara där sedan. Byrån ska till sonen och garderoben ska in i det som just nu är vårt eländiga stökiga kontor. Garderoben får helt enkelt stå kvar tills vi har tömt det andra rummet (nån gång om 300 år känns det som)

Som vanligt har man väldigt god hjälp av två fyrfotingar när man ska göra nått här hemma......

Så här såg det ut för några dagar sedan




Så kom då lådorna från IKEA och hjälpen




Kolla vilka stora lådor de har kommit in med! Är de till oss tro?


Japp, det är kartonger så det räcker till både dig o mig brorsan! Gissa om de smakar gott!


Fast du Valentin....den där saken ser rätt farlig ut, tror du den är det?


Så här blev väggen med bokylla och skrivbord. Sladdar och kontakter ska ordnas till, likaså ska det upp en riktig stol. Nalleman har hittat till säcken som jag la till dem i en av hyllorna.


Vad gör du brorsan? Har du hittat ett najs plajs att ligga på? Får jag testa?


Haha, jag fick bort honom! Nu e den min, bara min!


Rummet sett från dörren, eller rättare sagt, bokhyllan sett från dörren


Å så åt andra hållet. Titta på Valentin under det lilla bordet till vänster. Det har blivit hans nya favoritplats just under det lilla bordet. Knepigt!

I övrigt så kämpar kissarna på med sin penicillin. Medicinen smakar riktigt riktigt illa så det är en kamp att ge dem en halv tablett var. Man måste vara två. En som håller tassar och en som öppnar mun och stoppar i tabletten. Så är det på Valentin i alla fall. Nalleman är värre. Han biter på riktigt om man stoppar fingarna i hans mun så enhandsgreppet funkar inte där, nä då behövs det en som håller katten, sittandes på knä, med katten instoppad mellan benen och öppnar munnen med båda händerna och en som håller tassar och får in tabletten låååångt ner i halsen med den andra handen. En kamp helt enkelt! Vi har försökt att lägga tabletten i en bit godis, nä, smaken går igenom. Vi har blandat ut en krossad tablett med lite mat, nä, smaken går igenom. Vi har krossat en tablett och löst upp den i liiiite vatten som vi sedan sprutat in i munnen (mot kinden så det inte ska åka ner i luftstrupen), men nä, smakar för illa. De får kväljningar efteråt.

Och som om inte detta skulle räcka, deras magar har rasat också. De är lösa och eländiga i magen, båda två, så nu har jag köpt torrfoder som är just för risiga magar. Så nu får de bara äta detta torrfoder framöver, ingen blötmat och inget annat torrfoder. De tycker det är jättekonstigt att jag inte ger dem mat när jag är i köket men de får helt enkelt vänja sig vid detta ett slag.

Jaja, om tjugo dagar är det över.........

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj då, stackars er. Att ge katter tabletter kan vara ganska krävande. Inte är det kul med risiga magar heller men har ni testat å gett dem yoghurt? Ofelia äter gladeligen yoghurt (gärna med hallonsmak). Funkar det för människomagar så funkar det kanske också på kattmagar. Kan vara värt att testa.



Trevligt rum ni gjort. Nu fick jag dåligt samvete igen för att jag inte gjort nåt i vårt hus på jäääätte länge. Var får ni energin ifrån?



Kram kram

2008-11-30 @ 20:03:15
Postat av: AnneliH

Stackars alla Er!! Hoppas att katterna snart blir bättre! Vad fiiiint ni gör...blir så sugen att göra om lite hemma! Ha en bra dag!

2008-12-01 @ 08:15:32
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0