17 april Ytterligare en liten rapport

Under dagen har hon varit frame en del från sin gömställe under soffan. Kelat med dottern en del och sniffat på pojkarna.

I går kväll vaknade hon från sin middagslur under soffan, vid halv tio. Då åkte herrarna in i sovrummet med husse och hon fick vara ensam ute i huset med  mig o dottern ett tag i alla fall. Hon kom upp i soffan till oss och la sig tillrätta på en kudde, så helt livrädd för oss är hon inte. Sen gick hon på lådan!!! Jaja hon har gått på den äckliga (tycker jag då eftersom jag hatar att ha sand överallt. Det fastnar i stora håriga tassar) sandlådan innan men igår gick hon på peeweeen! :hi5: Det var så roligt att se henne. Nalleman lyfter alltid ena framtassen när han bajsar, o tänk, hon gör likadant! E man syskon så e man. De har även samma båge på ryggen när de sitter.

Idag på morgonen har hon inte gömt sig överhuvudtaget. Hon har spatserat runt i huset och kollat läget. Men om man "kolliderar" med henne så rusar hon iväg, men hon gömmer sig inte. Alla katterna kan mötas utan att fräsa nu, de kan till och med vara på köksbänken alla tre samtidigt utan att det fräser här o där. Det är bara vid direktkontakt (hallå vem är du?-kontakt) som hon fräser tillbaka. Mest fräser hon åt Valentin, men han är ju å andra sidan på henne hela tiden så hon kanske tycker han börjar bli jobbig. Nalleman är lite lugnare i sitt kontaktsökande så han kan fullständigt ignorera henne i 9 fall av 10. Valentin hälsar istället 6 gånger av 10. Vad som hände mer på morgonen var att hon åt glupskt av RCs maine coon torrisar, hon sollar bort de torrisar hon fick med sig och äter bara RC torrisarna. Men vi tar det så nätt så inte magen rasar.
Men allt verkar gå bättre och bättre så nu har vi bestämt oss. Vi behåller henne! Känns så roligt att hon verkar trivas hos oss. Hon har definivt redan tagit en stor plats i våra hjärtan.

Några bilder har jag inte på henne för kameran har varit nerpackad ett tag. Men vilken roligt film jag skulle fått igår när när hon busade med myntamusen!

Men jag lovar att det kommer bilder under helgen, då både kameran, jag och solen ska vara på plats!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Maggan47

vad roligt för lilla fröken, att det går så bra, kan vara så att Valentin känner av, att hon är fertil, även om han är kastrerad, fortsätter läsa

kram Maggan47

2009-04-18 @ 11:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0