2 april Äntligen är nya burskynket färdigt!

Ja skam den som ger sig. Det var ett tag sedan jag köpte tyget och jag vet ju med mig att det tar tid för mig att bli klar. ATt sedan sy fel på vägen och behöva köpa mer tyg, det underlättar ju inte precis.

Men.................TAAADAAA här är det!


Katt nr 1. Nalleman syns så dåligt mot det "gamla" burskynket. Det har vit botten och på den vita bottnen syns inte vit katt om jag så säger. Men här syns han!

Å så lillebror:

Han syntes ju i det förra skynket och gjorde sig riktigt bra där också. Här går det ju kalas med, men så är det ju, allt klär en skönhet!

Igår var de ute hela dagen. Den underbara vårvärmen hade nått till och med Växjö, de ni! Valentin var inne bara för att äta och gå på lådan, det var allt. Vid åtta på kvällen tyckte vi att det räckte och då kom han in. Han fick en ny sele med så han kan gå i koppel på baksidan och det tycker han är helt ok och mycket spännande. I synnerhet om man får närma sig det äckliga myrbo som finns på den ena stolpen på altanen......Helt svart är den vid foten och där ville Valentin gärna sätta ner nosen. Ni kan ju bara tänka er vad som skulle hända då!

Nä tack, det räckte att få in en katt full med grus o gnejs i pälsen. Tur att det åter är baddags i helgen.

Idag kommer goa söta A och ska börja installera vår centraldammsugare. Jag är så nyfiken på hur den blir att använda så jag tror att jag skippar dammsugningen i kväll och bara väntar på den nya. Sopkvasten funkar ju den med att använda så här lite sporadiskt. Kanske man för en gång skull kan damma och sedan dammsuga och ändå få ha dammfria fönsterbrädor efter dammsugningen? Ingen luft som ur omkring vid utblåset på någon dammsugare.... Mmmmm det tål att väntas på.

Hepp, nu ska jag åka till jobbet, ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0