28 april Kattvärlden som den var i går kväll

Tratt-fia har vaggat omkring här idag. Vi tyckte att hon skulle få slippa tratten lite så vi skulle prova en body på henne istället. Hrmmmmm gick ju inte alls. Äckligt, farligt! var det hon sa. Hon kunde inte gå och fick slagsida och trillade med bodyn på. Men ett par foton hann jag med i alla fall, innan vi tog av den och tog på den älskade, hatade tratten igen.




Snälla, kan inte någon befria mig från denna?

Jo det kunde vi och sedan satt hon under bordet och kollade när grabbarna småbusade runt henne.


Inte visste jag att vi hade två lysdioder under bordet :)


Nalleman jagar lillebror och syrran tittar förundrat på. Undrar om hon skulle vilja vara med i leken?


Sen sa Nalleman Hejdå till Tösen.....


....å gick in väg.


Kvar blev en lampa med skärm och en tokig pälsboll!

Natten har sedan varit lugn. Tösen sover i dotterns säng och ve den andra katt som vågar sig dit.

Morgonen innefattade som vanligt utgång i rastgården. Tösen har inte varit så intresserad sedan kastreringen men i dag!


-Undrar vad grabbarna gör?


-Det kan kvitta lika, jag har det bra här!


- Jag tar och tvättar tratten lite.

Så var då stunden med katter över på morgonen och jag ska till jobbet.

Men jag hämtar Nalleman senare för han ska scanna sitt hjärta hos Växjö Djursjukhus. Det för att vi ska få en andra uppgift om hur det står till egentligen. Ska bli spännande! Rapport kommer nog senare.

Ha det!


Kommentarer
Postat av: AnneliH



Så fina de är!

2009-04-28 @ 07:42:08
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0