16 augusti Pust, flytten är klar

Nu har jag varit i Norrtälje och installerat dottern i hennes nya lägenhet. Fint var där, alldeles nybyggt.

Här kommer lite bilder;

Vi körde från Växjö vid halv fyra på fredagen och tog vägen om Anderstorp och sonen för att lämna av lite grejer. Sen bar det av norröver. Vädret visade sig från sin fina sida när vi passerade Vättern, eller hur?!


Vi kom upp till Norrtälje vid halv 12 på kvällen och stöp i säng på det hyrda rummet. Sen vaknade vi vid halv åtta och satte igång. Vi började med att rekognosera lägenheten och satte på kyl o frys. Sen åkte vi o handlade allt i matväg som kan behövas och lite till. Tillbaka vid lägenheten bar vi in maten och sedan satte vi i gång.

Till slut såg det ut så här, då var allt uppburet och en hel del på plats.


Vi byggde ihop hyllor och knåpade med lådor o möbler o disk och vid halv sex var vi helt färdiga. Vi gjorde ett break vid tre och åkte och åt lite mat på ett helbra ställe. Sen fortsatte vi och här är resultatet;
Toaletten




Å så hennes hylla som hon satt ihop och fyllt med saker


Köksdelen;


Sovdelen;


TV delen;


Bra inpysslat på 23 kvadratmeter! Hon kommer att trivas här!

På vägen hälsade jag på en vän som jag hade med en påse JellyBeans med till. Hon har varit en fantastisk läsare av min blogg under vår resa, med kommentarer som sporrat, varje dag! Trevliga människor, undrar om de någon gång har vägarna neråt här.......Då har vi både säng-och sällskap en helg!

Trevliga Anneli (sätter ut ditt namn eftersom du kommenterar så flitigt och liksom redan är avslöjad hehehehe)


Å trevliga kisse som jag redan glömt namnet på *skäms*. En riktig gosprick!




Anneli bjöd på supergod Herbalife lunch med gott te till och sedan dök hennes gubbe upp, som också visade sig vara en underbart trevlig prick! Kul att träffa trevliga människor i verkliga livet, när de verkat trevliga per blogg, mail o telefon innan.

Hem kom jag tillslut, ganska trött på att bära, men bilen skulle tömmas och det är nu gjort. Nu blir det lite kycklingvingar och tv resten av kvällen!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Oj vilken fin katt!!! Men fy skäms mamma att glömma bort namnet på en sånn snygging.

2009-08-17 @ 00:18:25
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Vilken mysig lägenhet!

Ja, det ÄR jobbigt att flytta...usch, men roligt när det är färdigt.



Ja, jag kan bara hålla med om att det var jättebra initiativ av dig så vi kunde träffas! Det var som om vi redan hade träffats förut. Hur kul som helst!

Vi lovar att stanna till när vi har vägarna nedåt.



Jag förebrår dig inte att du inte kommer ihåg namnet...han har namnet Lillkissen ;)...men han får heta Seppo är han gör något dumt eller udda...som t.e.x spyr på mattfransarna...Vi har liksom inte kommit på vad han "ser ut att heta" därför har han fått behålla namnet Lillkissen eftersom Buster var äldre och större, men nu finns ju inte Buster längre.

Ha en bra dag!

Kramar//Anneli

2009-08-17 @ 13:57:40
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Pontus

Öj sikken lägenhet bättre än mitt ghetto :P

2009-08-27 @ 15:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0