21 augusti Nu är det så gott som klart!

Jag slet som en liten iller i går kväll. Tja inte med själva städet utan med den där TV:n.Vem som uppfunnit att man ska göra skurvhålen för trånga för skruven och metallen i skruven så mjuk att den blir runddragen med det samma, han borde få skruva alla skruvar själv! Men efter två timmars skruvande, svärande, bärande och letande efter nya mejslar så blev det klart.


Nu är den på plats och möblerna står där de ska. Grodfamiljen har fått en egen stol och det verkar de glada över. Jag har säkert missat någon groda i någon kartong, men kanske får den se dagens ljus och sitta med sina kompisar, när dottern gått igenom kartongerna.

Jag inhandlade en ny matta också. Nu får ni använda fantasin; tänk er två bäddfåtöljer som står mot väggen med det lilla röda bordet framför eller emellan.

Bordet står på kanten för att den ska räta ut sig.
Bäddfåtöljerna ska stå vid väggen och kommer att bäddas rakt fram över mattan likson. Det kommer ju att se lite tomt ut men det är ju för att det ska vara enkelt att bädda när det behövs.

Jag hade som vanligt goda medhjälpare. Valentin tyckte att sekretären var intressant utan lådor. Precis innan jag skulle ta kortet var även Nalleman där inne.



På väggen innanför dörren hänger två små söta tavlor som jag inte vill plocka bort. Jag fick dem när jag var liten och dottern fick ärva dem när hon var liten. De är så söta, lilla kissen som pudrar sig och som städar musens hus!


Visst ser alla grodor glada ut! Nu har de fått en plats här i livet!

När jag stred med TV:n så hade jag en annan god medhjälpare. Eller rättare sagt, hon kollade att alla skruvmejslar uppförde sig när jag inte var där.


Men sen var det roligare att göra sig till för mamsens kamera

- Visst är jag söt!


- Eller hur!

De andra kissarna tog det ganska lugnt. Jag hade staplat dottern alla kartonger i vardagsrummet, i väntan på att få komma vidare upp på vinden (det klarar jag inte själv). Högst upp skulle han förståss placera sig, Nalleman

Söta goa kissen skulle förståss börja tvätta sig när jag skulle fota, så det blev lite suddigt.

Valentin, han låg bara o var söt och ser ut som han funderar på livet.



I dag fredag ska vi se till att få bort att bråte från vardagsrummet, så stora kvasten kan gå i morgon. Det är en hel del rokard som måste göras för att få bort lådorna. Lådorna ska in i förådet, i förådet står idag sonens lådor, de ska upp på vinden, från vinden ska en extrasäng ner och bli sonens säng (jag har köpt extra madrass till den). Förutom sonens lådor ska alla resväskor upp på vinden, de står i hallen och bara väntar. Det ska bli så skönt att bli av med allt bråte som står framme nu.

Så att vara på jobbet är rena rama semestern jämnfört med vad som ska göras hemma, men jag lovar att det kommer att kännas skönt när det är färdigt.

Maken har blivit dunder-förkyld och ska ta det lugnt i helgen, dvs ingen golf, men han har lovat att hjälpa mig upp på vinden med allt. Söta han, hoppas han piggar på sig snart.

Ha nu en riktigt skön helg, jag ska slita men får betalt i välbefinnande på söndag!

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Det blev ju riktigt fint! Jag kan se er sittandes i fotöljerna där o mysa. Det är tur att du har "hemhjälp" som ser till att det går rätt till. Hoppas mannen i huset kryar på sig snart. Ha en härlig fredag!

2009-08-21 @ 13:32:34
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Sofi

Åh mina små älsklingar!!! Tösabiten saknar jag! Ge henne en jätte puss från mig!

2009-08-21 @ 13:45:05
URL: http://lovesiesta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0