(15 december Vi har fått snö!) Fast det skrivs den 18/12

JA DETTA INLÄGG SKULLE LAGTS DEN 15/12 MEN VÅRT INTERNET HEMMA ÄR KNASIGT OCH JAG HAR INTE KUNNAT LADDA NER NÅGRA BILDER. NU TOG JAG MED DEM TILL JOBBET OCH HÄR GÅR DET BÄTTRE.


Men den blir väl snart till slask kan jag tro. Det är det värsta med vintern, slasket. Att det inte kan få vara vitt o fint ute.

Några som gillade allt det vita var herrar katt. Nu kommer här bilder från muntra lekar i snön.


-Jag smyger på.........nått


-Jag syns nästan inte!


- VA! Har du upptäckt mig!?


- Då går jag in o värmer tassarna lite!


Sen ut o busa igen


Busa med utegångsfåret Valentin


Som bara vägrade komma in när jag sa till honom! Han bara älskar snö! Jag kastar snöbollar och han jagar dem, goskillen! Men det är kanske hans eviga vilja att vara ute som gör att hans päls är så fin och får sånt berömm på utställningarna......

Tösen då. Tja hon var väl inte så förtjust i snön. Satte sig på fönsterbrädan, nosade och hoppade sedan ner och la sig under matbordet

- Pffft vaddå snö! Kallt är vad det är jag värmer mina kalla tassar under mig.

Men dagen därpå gick hon ut.

Fast här är ganska kallt så det blir korta vistelser ute. Ja inte för Valentin då, som säkert skulle kunna vara ute dygnet runt om bajslåda och matskål står i utegården hihihi


Nu stundar det julfest på jobbet och hemkomst av resten av familjen. I morgon lördag ska vi gå och äta julbord och innan dess ska vi klä julgranen. Härligt att få rå om sina barn igen.

Ha det så bra!
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Fam WIberg

mys i snön!! samma här! vi ser att ni har lika mycket snö som oss :) mysigt de gillar kisarna!



Tusen tack för det fina julkortet :)



Kram från oss i Tingsryd!

2009-12-19 @ 16:39:09
URL: http://www.kakarikos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0