28 december Internet har legat nere, livet är tillbaka!!!

Ja för er som brukar läsa min blogg och undrat om jag gått under i julstressen, så kan jag lugna er med att det har varit fel med vårt internet här hemma. Sedan den 15 december har det blivit sämre och sämre men idag har maken varit tålmodig och letat parkering i centrum, stått i KÖ i Teliabutiken och fått ett nytt modem. Så nu är livet tillbaka.

Här kommer då en försenad julhälsning


Julen har flutit på i lugn och ro. Båda barnen är hemma och kommer att vara till efter nyår.

Vår julgran kom upp och har fått stå upprätt utan hjälp hela tiden. En förrymd kula har vi hittat och vi vet att förövaren var en hon.....


Även om Valentin här kan se skyldig ut så var det inte han. Han använder stammen på granen som klösträd i stället.....hmmm vet inte vad jag gillar det.....


Snö har vi haft i alla fall även om den i dag har försvunnit och ersatts av isgata.


Vi åt grillade revben någon dag före jul och gissa om sonen var uppvaktad av hungriga kissar. Grillat, det är det bästa de vet!

Klart att de fick en liten munsbit var.

På makens födelsedag den 22 december var det smörgåsbakelser som gällde. Dessa kom hem i en tårtkartong. Gissa vem som gillade den?

Just det, Nalleman!

Så kom julafton och det var dags för julklappsutdelning. Visst ser Nalleman otålig ut?!


Alla var nöjda med sina julklappar (tror jag). Maken o jag fick var sin spikmatta så nu ligger vi och ojar oss om kvällarna, på var sin sticksig matta.

Så hade vi lite manekängvisning på köksbänken. Visst är han tjusig, vår seglarkatt!


Jag har fått erbjudande från goda vänner om att göra canvas-tavlor på några foton på katterna. Inget lätt val alltså. Antingen en stor på alla tre eller två mindre. Då tänke jag två mindre och fånga alla tre på den ena och sätta lilla Julle på den andra. Men att fånga tre osamarbetsvilliga katter på samma bild, kräver både tålamod och tålamod och rätt tillfälle.

Jag och dottern försökte härom kvällen men det blev inget vidare.
Föst blev det Valentin o Tösen


Sen blev det Valentin och Nalleman


Alla tre fick jag inte på bild förrän det var dags för mat och det är väl inte det objektet jag vill ha på canvas precis


Sonen hade med sig sin externa hårddisk från Anderstorp. På den låg en kopia av makens gamla dator, på vilken vi har alla kort sedan innan jag fick min dator. Foton från 2003 och framåt låg där och nu har jag fått över dem till min externa hårddisk. Så nu har jag massor av kort på Julle att välja mellan. Det är bara så svårt.

Från Julles första dag hos oss.

Ja jag vet att den är suddig men det gråa är Julle det röda är filt och det vita är en tvättbox. Vi hade inte köpt någon transportbur till honom när vi hämtade honom (i fall vi inte tålde honom så var det ju ett onödigt utlägg) utan han fick åka i en stor tvättbox i stället.

Så det foto som jag gillar mest. Kanske blir det det som hamnar på canvas, men familjen får vara med att bestämma. Vad tycks?


Goaste Julle, tänker på honom varje dag, fast jag har tre hjärtemonster som pysslar om mig.

Nä nu har detta inlägg blivit långt nog.

Mer gamla bilder kommer framöver, nu när jag äntligen kan ladda upp dem.

Ha det så bra

Tjipp!


Kommentarer
Postat av: AnneliH

De är ju så fina! Häftig bild på Julle.

Tack för det fina julkortet!

Kramar!

2009-12-28 @ 21:48:35
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Skat-Ann

Skönt att ni är tillbaka. Har saknat er!

2009-12-28 @ 22:24:22
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Leena

Vill bara önska era ALLA ett Gott Nytt År

2009-12-31 @ 11:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0