7 december Helgen kom o gick



Ja det har inte hänt så mycket i helgen. Tvätten är gjord och strykningen liksaså. Lördagen var jag o hälsade på lilla pappa. Där var allt som vanligt. Sen blev det kortspel hos grannen på kvällen och vi var inte hemma förrän halv 2 på natten.

Sedan vaknade jag vid 8 och gick upp och städade av lite grann. Damma gjorde jag, det är inte gjort på länge. Behövs inte i samma utsträckning när man har centraldammsugare har jag märkt.

Vid 11 kom min goda vän och det blev kattprat fram till två. Hon ska ställa ut sin lilla katt för första gången och jag har lovat att hjälpa henne. Vi pratade massor om hur det går till och vad för papper man behöver ha ordnat.

När hon hade åkt var det dag sför lunch, om dock sen sådan. Nått enkelt som vi inte ätit på länge; bacon o äggröra. Gott var det i alla fall.

Över hela helgen har vi sett på en DVD i tre delar. Är det någon som kommer ihåg den gamla serien från 80-talet som hette "Tillbaka till Eden"? Det är den vi sett. Vi skrattade gott åt kläderna som man hade på den tiden (huvudpersonen var modell i en del av serien). Tänk att man såg ut så.........

Kissarna har tagit det lugnt och inte gjort så mycket väsen av sig. Nalleman har en kräk-period så jag är ganska trött på att torka kräk. Nu har jag gett alla tre snäll-mat så vi får se när jag kommer hem i kväll om jag får några obehagliga överraskningar.

Tösen gör framsteg varje dag. I helgen har hon kommit underfund med att mattes famn kan vara mysig att vara i bara matte går omkring så man får se lite olika saker. Sen ligger hon tätt tätt intill mig på nätterna och ligger gärna brevid mig i soffan.

Söta goa lilla Tösen

Valentin han har mest sovit och varit ute

Mattes säng är skön att ligga i även om den är bäddad.

Nästa helg är det dags att ta fram tomtar och att bada hela gänget. Hrmmmm det blir de nog glada över, tror ni inte det?


Men ett jula-bad måste de ha.

Det var allt för idag. Ha det så bra!

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, kattkräk kan man vara utan. Kan du begripa varför i hela friden de måste kräka på mattfransarna???

Han ser för go ut Valentin...som en liten fågelunge ;)) Tur att han har en så fin päls när den är torr.

2009-12-07 @ 18:05:15
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0