10 februari Födelsedagen kom o gick

Lille Valentin har blivit pirat! En enögd sådan.



Han fick tillbringa en del av sin födelsedag hos veterinären. Han har helt enkelt fått nått i ögat. Ingen främmande sak, ingen reva på hornhinnan men kanske ögoninflammation. Så vi fick salva till honom, lilla gubbe.

Som present fick han extra mycket kärlek o omtanke samt lite grädde, som han rynkade nosen åt. Knaskisse!

På söndagen var det dags för bad.

Nalleman kan jag bada själv för han håller sig i vasken och går ingenstans om jag säger till honom att stanna. Till Valentin behöver vi vara två, en som håller o en som skrubbar. Men de börjar bli vana båda två nu.

Nalleman uppskattade att få ligga på värmedyna under täcket efteråt. Varmt o skönt!

Goa goa killen, som biter matte i öron o näsa varje natt bara för att tala om att han älskar henne...... :-)

Kommentarer
Postat av: AnneliH

He..he..jag skulle inte klara av att bada min kisse själv...tar honom till "kattfrissan" o snaggar honom samtidigt...han blir som en liten kattunge...härlig att klappa. Han bryr sig inte ett dugg som tur är. Vår andra katt han gick o gömde sig ;)...han blev ju av med pondusen. ;)

Skönast är att han inte fäller en massa katt hår, det brukar ligga stora tussar annars. Han är ju en Perser/Skogis.

Hoppas Valentin blir bättre i ögat snart.

2009-02-10 @ 22:36:35
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0