1 januari 2009 Så här tedde sig en nyårsafton hos oss

Nu är det vi katter som tagit över bloggandet igen. Matte är så lat så hon orkar inte hitta på nått att skriva om i dag säger hon...... Pfft vi som har så mycket att berätta.

Nyårsaftonen började med att vi katter skulle utsättas för bad! Jag, Nalleman, tyckte personligen att det var underbart och matte behövde ingen hjälp för att bada mig inte! Däremot behövde lillmatte hjälpa till när Valentin skulle badas. Men ack vad vi behövde ett bad!

Här sitter jag under kökslampan och försöker torka.


Lillhusse har belamrat köksbordet med sina grejer så det är inte lätt att få plats.

Matte försökte även fota Valentin men han sprang in under sängen så fort han fick se kameran.

Sen slappade vi katter oss igenom dagen. Vi blev påkomna i lillhusses sköna säng..... eller i alla fall blev jag det.

 
Här ligger man och sover sin skönhetssömn. Då kom husse på mig. Men snälla husse, klappa mig!!!!!!

 
Sååååååååå, ååååååå vad skönt!


Här är mysigt att vara!
Ni ser väl så fin min päls är! Tack o lov för att jag fick bada!

Sen blev det sena eftermiddagen och matte började fara runt med tallrikar och tända sånna där förädiska levande ljus. Men det blev ganska fin resultat. Matte har syhörna vid matbordet så det hänger tyg lite här o var i vardagsrummet. Men lillhusse har ju som sagt lagt beslag på köksbordet.....



Ute började det dyka upp olika färger på himmlen och smälla men............det struntade vi katter fullständigt i. Vi var leksugna......


Ska jag jaga fjädern eller ska jag inte, det är frågan......


JAGA så klart!


Å hoppa


-Nu Nalleman, är det din tur att leka! Jag vilar mig lite under tiden och bara tittar på.
- Får se nu, hur var det du gjorde Valentin, jagade och hoppade?


Okey, jag jagar med stil.


Hoppa är överdrivet när man blir så lång o ståtlig som jag när man ställer sig på bakbenen.


Nå ja, en gång hoppade jag men då fick matte inte med hela mig på bild, typiskt va!! Men jag bjussar på en kritvit mage!


FICK DEN!

Tja sen tog människorna med sig glas ut i kylan och stod där och slog glasen mot varandra. Sedan blev det mer färg på himlen än vad vi sett innan, men vi struntade i det nu också.

Så där ja, det var nyårsafton ur kattperspektiv.

Ha en skön nyårsdag, vi ska bara tassa omring.

/Nalleman o Valentin

Kommentarer
Postat av: AnneliH

De är ju så fina!

God fortsättning på det nya Året!

2009-01-01 @ 16:48:34
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Lotta

Vilka goa katter ni har :)

2009-01-04 @ 13:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0