19 januari Om helgen som gått o en drös med gamla bilder

Denna helgen har vi mest förberett oss för att släppa i väg dottern till USA. Det sista av packningen skulle ordnas, hon hade avskedsfest på lördagen (vi "flydde" in till kära grannen under tiden) och sist men inte minst skulle vi kolla att vägarna var ok.

Växjö drabbades av total blixthalka på söndagen så vi kände att vi skulle behöva lite marginal inför morgonens körning till Malmö. Så väckarklockan ställdes på 03.00 *gäsp*. Dottern körde ner till Malmö och sedan tog vi båda tåget över från Svågertorp till Kastrup. Jag hjälpte henne att checka in (det var självincheckning och det är ju inte helt främmande för mig), men så fick hon inga bagagelappar så vi gick till bagageinlämningen och sa detta. Tja, då visade det sig att hon inte behövde några i från apparaten. Hon skulle få det när hon checkade in väskan, detta pga att hon skulle åka Frankfurt-New York. Det behövdes lite mer avancerade bagagelappar då.

Sedan tog vi oss en fika för att få tiden att gå och inte ville vi riktigt skiljas åt heller. Detta är det sista kortet jag har tagit på henne.



Lite senare skiljdes vi åt under lite tårar. Om man inte känner något sting i hjärtat när man skiljs för så lång tid, tja då är man nog inte riktigt funtad.

Hon gick upp för trappan till säkerhetskontrollen och jag sprang ner till tåget (som tur var var försenat så jag han med det). Sedan flög hon till Frankfurt, hade 1½ timmes väntan på nästa plan. När de väl hade bordat det så visade det sig att det hade problem med nån del och blev försenade i nästan 3 timmar. Nu lär hon komma fram vid två-tiden i natt svensk tid, istället för 23. Nåja, det kommer nog ett mess när hon är framme, om hon inte är för trött.

Här kommer lite bilder på damen och hennes underliga hår. Hon kan bara slänga upp en tofs o vips har hon en snygg frisyr! Det är orättvist!!!


En variant


Å en annan.....


Sista!



Här sitter hon o dricker nån god kaffedrink i Köpenhamn


Här är hon i Båstad på kattutställning med mig. Vi sitter nere vid vattnet och äter middag och hon ser lite full i sjutton ut (kortet taget med mobilen därför så kornigt)

Igår kväll skulle det ju, omsorgsfullt, tas farväl av kissarna.

Nospussar!


Valentin la sig resolut på hennes datorväska och tyckte inte att hon skulle åka! Så det så!


Men mitt i alla packning o separationsångest så hann jag byta gardin i vardagsrummet. Visst blev den snygg!!?

När jag kom hem från Malmö vid 12 tiden på måndagen så tog jag tag i Nalleman och han fick sitt efterlängtade bad. Sedan fattade han posto under fågeln och bara liksom väntade sig att pippin skulle ramla ner till honom. Knas kisse!


Brevid sig har han sin älskade plastburk.

Den andre, vilde Hilde, han satt under kökskranen o funderade på varför han blev så blöt.....

Kanske blir man blöt när man står under en kran som droppar? Eller?

Sedan har även eftermiddagen ägnats åt att göra dotterns rum "kattsäkert", dvs inga hårgummigand som ligger o skräpar, inget som kan vältas ner och gå sönder, jag har tagit bort sängkläderna och lagt på ett nytt överkast, plockat o städat. Nu är det dammsugning och golvtork kvar men det gör jag med resten av huset under veckan. Så nu kan kissarna vara där inne så mycket de vill!

Så här blev rummet när det nästan är klart. Dottern har stoppat unden en massa prylar så det var inte mycket kvar för mig att göra.
   

Ja som du ser kära S så är det ordning där nu och du behöver inte vara orolig, allt som står på hyllor och bord sitter fast!

Det var allt för idag!
Kram till alla och särskilt till S *puss*

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Hoppas att resan gick bra för din dotter.

Härliga kattbilder!

Ha en bra dag!

2009-01-20 @ 08:42:21
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0