24 juli På väg till Los Angeles

Fast inte riktigt till down town. Nä, vi ställde in GPSen på Hard Rock Cafe på Universal Studios, så vi styrde dit.

Vi såg ofta havet innan vi vek av upp på interstaten. Men i dag var det en grå början på dagen så korten blev sisådär


Vi närmade oss LA och naturligtvis klumpade trafiken ihop sig. Men en bild på lite av skylinen bjuder jag på


En till


Sedan hade vi fullt upp med att läsa skyltar, karta och GPS! Det var ett virrvarr av vägar

Å detta var inte det värsta virrvarret av alla men det var här jag hann ta fram kameran

En skylt med lite kända namn på


Vi tog oss i alla fall fram till Universal. Sist vi var här, för 21 år sedan, då fanns det vara själva Universal Studios men nu hade det bygts upp ett litet köpcentrum utanför. Det var där det låg.....Hard Rock




Det var så fint där inne, kanske tyckte vi det för att detta var det första HR vi varit på i dagsljus! Det blev i alla fall ingen kyckling för mig denna gång, jag äter ju alltid deras chicken-fajita. Men nu var klockan 11.30 och det var tal om lunch, inget annat. Så jag tog HR Bruschetta. Mums!

Fem styck var de från början
Maken han tog någon sorts hamburgare, fast ändå inte hamburgare. Strimlat, rökt kött, i bröd och så coleslaw till det

Gott var det som vanligt!

Sen gick vi runt och fotade lite. Det var nästan inget folk där så vi störde inga denna gång. Ett par intressanta gitarrer visar jag här, mycket mer finns men alla är nog inte intresserade.
Vi börjar med Richi Sambora, gitarrist i BonJovi. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmums


Å så Carlos Santana


Så lite interiörbilder. Det brukar ju bli mörka sådana, men inte här


De hade en fin bil hängande i taket över baren


Å så dagens inköp. Nu får de inte plats på väskan längre så jag köpte dessutom ett HR-band att sätta fast alla pins på






Mätta och glada körde vi vidare. Mer gula berg


Där borta i diset o dimman finns vattnet


Men till slut kom vi fram till Ventura och ett Motel6. Där är vi nu.

När vi hade vilat en stund och jag hade bloggat, tog vi en tur ner till själva Ventura. Där var så fint! Vi åkte ner till stranden och gick ut på deras långa långa pir.

597 meter lång var den.

Det var fantastiskt vacker, havet gjorde underbara vågor.


Vi gick hela vägen ut


Folk stod och satt och fiskade på piren och där det finns fiskare där finns det......

Just det, vackra tretåiga fiskmåsar!

Längst ut på piren hade de lämnat ett utrymme som gjorde att man kunde se ner till stockarna som gick ner i vattnet. Där satt stora klumpar med snäckor, såg kul ut.


Med lite perspektiv i bilden så förstår ni vad jag menar


När vi vände och gick tillbaka till land var utsikten underbar


Ute på havet tog surfarna tillvara på dagens sista vågor. Det var häftiga vågor!


Efter att ha gått strandpromenaden fram och tillbaka, åkte vi till Denny's och åt kvällsmat. Sen en tur med bilen i omgivningarna och sedan hem. Nu har vi spanat in var vi ska äta frukost i morgon. Kanske.

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Va fint HRC var där. Lunchen såg god ut om man nu tycker om tomat. Nu sitter jag och väntar på att sconesen ska svala och sen äta, och sen bada katterna själv eftersom att M inte svarar när jag ringer. Ha det bra! Puss

2009-07-25 @ 08:27:29
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Verkligen häftigt där inne på HRC! Där inne skulle man kunna spendera flera timmar. Verkligen härlig utsikt där vid piren.

Blev det något dopp där?

Kram

2009-07-25 @ 11:19:54
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0