13-14 juni TASS på er alla, nu är det vår tur

Nu tar vi katter över här. Matte är så tråkig. Vi har en liten del att berätta.

Jag, Nalleman, tar hand om tangentbordet och Tösen o Valentin får komma med sina kommentarer.

Igår var DagenFöreBad. Vi passade på att visa upp våra pälsar för omvärlden, men matte bara hittade tovor hela hela tiden. Nu hotar hon med balsam till badet i morgon. Det betyder 5 minuter blöta i vasken medans eländet verkar...uisch.

Men så här gjorde vi i går i alla fall:


Vi la beslag på lillhusses säng och sov så gott så gott när matte kom o störde oss med kameran. Men visst fångade hon oss bra på bild!

Får jag presentera; En sovande Tösen:

- Jag sover inte alls, bara på låtsas, vet ju aldrig vad hon hittar på med den där kameran.....

Sen presenter jag här med Valentin:

- Ser jag ut som om  jag behöver bada???? Nä trodde inte det heller.

Sedan jag själv då...vacker som alltid

- Tjena matte! Ska jag göra mig till? OK


- Ja jag vet, jag är ruffsig på magen!

Så kom husse hem och jag intog min absoluta favoritplats, dagtid, nattetid är det på matte.


- Du menar inte att du kom på oss med den där kameran igen?!!!!


- Om jag gömmer mig så ser du mig inte!


-Va!??! Funkade det inte att gömma sig? Typiskt! Å husse som ruffsar till mig så.....


Tösen hon gillar att vara ute. Men tokfian äter gärna gräs och sedan får matte lite jobb, hehehe


-Va!!! Är du här med kameran också! Aldrig får en flicka vara i fred för kattaratziz!!


- Gräset är inte tillräckligt högt för att man ska kunna gömma sig, attans också.

Så kom då den där BadDagen......Hrmmm

Här hemma tjatas det om att jag o Valentin har förlorat några gram i vikt sedan Tösen kom. Må så vara. Jag visar här under protest upp min midjelinje. Under all fluffig päls finns denna ganska smala katt!

Ja jag vet att bilden är ganska suddig men ändå, ser ni att jag blivit lite smalare?

Nä nu ska jag återgå till att lägga mig i solen och torka, rattans vad blöt man blir när man badar!

Tass på er från
Nalleman, Valentin o Tösen

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Fotogenique! Dina katter vet hur man gör en pose. ;)



Själv lämnar jag över arbetet till Tassarnastrim här i stan.



Sist vi hämtade Lillkissen hade han en fin rosett på skallen...ha..ha..!!! Alla andra katter skulle ha sett urtjusiga ut...men han såg bara jättelöjlig ut! Men de sa att han bara spann hela tiden.



Jag kan tro att det är en hel-dags-göra att bada 3 katter. Men fina blir de säkert.



Ha en fin dag!

2009-06-14 @ 14:18:04
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Mia

Jo du, man kan tro att det tar tid att bada tre, men faktum är att det går rätt fort, ialla fall så här långt innan utställning. Då använder vi inte alla finesser med alla typer av schampo utan gör bara en ren tvätt med bara ett schampo och balsam. Annars kan det vara tre schampon per katt samt balsam.



Valentin måste vi vara två att bada för han vill gärna fly fältet. Tösen, henne fuskar vi bara med än så länge. Bara vatten och inte hela hon, men hon ska känna på hur det är i alla fall.



Nalleman, han är ju tryggheten själv så han sitter där i vasken och väntar på att mattes stolleprov ska gå över. Helst ska han ha huvet mot min mage, som om han känner sig tryggare då. Nalleman får alltid bada sist för han ska ha 10 minuter mys i fotöljen efteråt, insnodd i två handdukar och en fleece-filt. Sen ligger han där i min famn som en liten bebis, goskissen!

2009-06-14 @ 19:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0