9 juni Lovade ju även uppdatering på katt-fronten.....

Kissarna har varit lite oroliga när vi varit borta. Dottern säger att de har skrikit efter oss och Nalleman har letat. Men det är bara för dem att vänja sig, snart åker vi bort en månad.

Jag tog ett sött kort på Nalleman dagen innan vi åkte. Han smög på mig i från kattgården, den lilla busen.


Buuuuu, matte, nu smyger jag på dig!

Man märker ju aldrig skillnad på sina barn, att de växer t ex, förrän man är i från dem ett tag. Så var det med Tösen. När vi kom hem märkte vi genast skillnad på henne. Hon har blivit mer muskulös och lagt på sig lite och pälsen är i toppform. Fortfarande tycker hon att jag är lite otäck så hon går gärna undan när jag kommer med kameran, men i bland kan jag smyga mig på henne. Se här:


Här ligger hon under vardagsrumsbordet och mår ganska gott (fast jag är en meter nära)

Visst är de kullsyskon, kajal-linjen sitter runt var sitt öga på dem!





Goaste kissarna. En av dem har det lite jobbigt med pälsen. Maine coonens päls ska ju vara lättskött, trots att den är långhårig, men Nalleman han har inte förstått det. Jag har i två dagar hållt på med en jättetova mellan hans "armbåde" och bröstkorg. Puh, nu är den borta men det tog ett tag. Men när jag gjort honom fin, vad gör han då? Jo ruffsar till sig!


Jaja, det blir bra i slutändan ändå!

Sen har vi fått ett djungellejon!


Näää det är bara lille Valentin! Men visst är han ståtlig där i "djungeln"! Akta mammas blommor hörrö!!!!!


Vi var på IKEA direkt måndag när jag hade vaknat. Dottern har kommit in på sin önskade utbildning och ska flytta till Norrtälje till hösten. Måndag var den ända dag fram tills hon flyttar som jag kunde åka till IKEA, om vi inte skulle åka en helgdag när halva Sverige är på IKEA. Men Tösen fick det som hon saknat, en nane-plats!



Vårt köp på IKEA ligger kvar i bilen och hälften blev inte handlat. En bäddsoffa som inte kom i platt paket är det som tar plats i bilen, fram tills vi har plats för den inne. Därför fick vi inte plats med det andra. Men det får dottern åka ner och komplettera en annan dag, hon är ju ledig hela sommare.

Hon ska gå en KY-utbildning som heter Reseledare och Internationell Tour Manager på Travel Education Centre. Den ger 80 högskolepoäng eller vad det heter. Hon har redan bokat sig en liten lägenhet på 23 (tror jag) kvadrat, med centraldamsugare och internet. Men möbler måste hon ju ha i alla fall om än bara lite. Så det som saknas är matbord och klaffstolarna till det, det lilla soffbordet och skåpet till badrummet. Hon får inte göra några hål i väggarna så vi kan inte fästa några hyllor där, hon får bara slå i tavelspik.

Nä hörrni nu ska jag ta itu med oredan i köket.

Ha det så bra!



Kommentarer
Postat av: AnneliH

De är ju för goa dina kissar.



Önska dottern lycka till! Det där låter som en jättespännande utbildning.



Ha en bra dag fast det regnar o är kallt!

2009-06-10 @ 12:58:25
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Helene

Hej Mia. Jag har också en kisse från Annelie, inte helt olik Nalleman. Det är Leopard från Solkullen som jag har glädjen att dela hus med. Kul att läsa om dina katter på bloggen och jättefina bilder! Lilla Tösen var jag också sugen på att ta hand om men tyvärr så tillåter varken tiden (eller maken)

;-) fler kissar än de två vi har.

Vänliga hälsningar

Helene Forsberg, Dalarö

2009-06-11 @ 12:58:24
Postat av: Mia

Vad roligt att höra av dig Helene! Visst var de lite lika, halvbröderna! Till sättet verkar de vara lika trygga och härliga. Passande namn, Sigge, Nalleman fick behålla sitt eftersom han var van att lyssna på det och han verkade vara en Nalle. Tösen fick nytt namn eftersom vi hela tiden sa "var är tösabiten?" Då var det lika bra att kalla henne Tösen. Valentin var ju en liten Valentin så de så!

Riktigt roligt att höra av en annan matte från samma uppfödare.

2009-06-11 @ 16:13:50
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0