14 mars Sonen hemma och badning på schemat

Jo jo, igår kväll kom sonen hem i från Anderstorp, var hemma i nån timme och stack sedan till kompisar. Idag på morgonen får han ett sms som säger att han måste tillbaka för det var någon bil som skulle fixas inför besiktningen på måndag. Så han åkte tillbaka snabbt som rackarn. Hrmmm, nåja jag får väl rå om honom en annan helg. Inte nästa för då ska vi till Falkenberg och gå på Falkenbergs Revyn och ha trevligt med kära S o H! ROLIGT!


Men när huset var tomt så passade jag på att bada katterna. För första gången alldeles själv. Jag har nämnligen köpt ett badkoppel som gör att de inte kommer någonstans om de vill lämna badet.

Här är det jag använder när jag badar dem:

Här är kopplet, tvättsvampen och silarna till avloppet (det blir så mycket hår i avloppet annars).


Sen använder jag en massa olika schampon, lite beroende på vad jag vill åstakomma med badet. Som idag, då var det bara vanlig "hålla rent" badning. Då använder jag schampo 1 till båda. Skulle Valentin vara fet i pälsen så tar jag schampo 2 i stället. Schampo 3 använder jag till Valentin för att fördjupa hans färg. Används inte varje gång och kan användas i hop med 2an. Schampo 4 är till  vita katter så det är alltså Nallemans. Det ska sitta i 3-5 minuter så jag använder bara det precis innan utställning. 3an o 4an är schampon som man schamponerar med i sista tvätten. Nr 5 är balsam. Det har jag inte använt än men gör vid nästa tvätt.

Efter kissarna har torkat lite så sprayar jag dem med:

1; Silikonbalsam så ska användas på ryggen och kan användas vid t ex utställning för att få lite finare finish på pälsen. Man blåser det enkelt torrt i sånna fall medan man borstar/kammar.
2;  Balsam man tar på sidorna, "byxorna" och bröstet.

Nu är det bara att vänta på att dessa blöta herrar torkar till så vi får se om det blev ett bra resultat idag.


Nalleman myser i husses kontorsstol och jag tände lampan så han fick lite värme. Där låg han tills han var synbart torr på rygg och ena sidan. Men rumpan och andra sidan var blöta.


Valentin flyttar mer runt när han är blöt. Gillar inte läget. De har helt olika pälsar. Valentin har en sån där päls som vatten bara rinner av men när man väl fått honom blöt så är han blöt länge. Nalleman har annan päls som blir blöt lätt och torkar fortare.

Så här tyckte Valentin om alltihop

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSCCCCCCCCCCCCCHHHHHHHHHHHHHHH


Nu laddar vi för melodifestivalen! Undrar vem som kommer att få åka till Ryssland........

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vilken tydlig bild du har fått på Valentin om hur han gillar läget! ;) Det blir spännande i kväll.

2009-03-14 @ 18:23:15
URL: http://www.shaggkvist.se/wordpress.
Postat av: mooch

Massa schampoon och så blir det. Valentin ser inte direkt ut att gilla läget alls faktiskt. Men de är ju så söta när de är igelkottar =)

2009-03-15 @ 18:28:35
URL: http://luddrumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0