22 maj Jobbardag igen, men bara en!

Kändes konstigt att vara ledig så där en torsdag och sedan gå till jobbet i dag...... Hela torsdagen kändes som lördag. Men nu har man ju lördagen igen så det är ju skönt.

Sonen blev hämtad av dottern i Anderstorp igår. Som modern sagt till sonen; det går dåligt med tåg o bussar på en röd torsdag. Nu ska han väl köras tillbaka på lördag för han har en kompis som fyller år och han vill vara där då. Vi ska gå på stan tidigt lördag förmiddag och köpa honom en ny mobil, nya jeans och en present till kompisen. Mysigt med en dag på stan med sonen!

Igår städade jag som  sagt och när jag var klar med det kokade jag mig en koppen kaffe, värmde ett par bullar och slog mig ner på altanen för att sedan studera fotografering och lära mig mer om min kamera. ISO, bländarinställing, brännvid tja you name it! Jag ska idag ta med rubbet till jobbet för det lär bli lugnt där så jag kan repetera det jag läste i går. Behöver göra lite anteckningar för mig själv så jag lätt hittar det jag letar efter när jag behöver det. Tills jag lärt mig det och det sitter.

Lite alster från altanen som jag är nöjd med (hyfsat i alla fall)


Bok, bulle, kaffe! Boken kan jag förresten rekommendera till dig som vill lära dig fota. Lättläst, rolig, informativ och fullspäckad med tips.


Ett foto jag blev ganska nöjd med. Men jag kom på att jag nog måste anteckna vad jag har för inställningar på kameran när jag tar foton i exprimentellt syfte. Jag har ingen aning om vad jag hade för inställning här men det var nått med bländaren tror jag......


Å så förståss lilla Tösen. Hon satt där på trappan och nosade på matte och spanade på fåglar. Grabbsen sov på insidan.

Tja det var väl allt för idag.

I kväll efter jobbet ska jag leta upp ett vattenfall och testa kamerainställningar. Just det, det lilla problemet var ju just vattenfallet. Var hittar man det i Växjö???? Det får nog bli fontänen i Växjö-sjön som får stå för fallet. Huvudsaken är att jag ska få till de där släpiga dimmiga bilderna som man ser i tidningar utav just vattenfall. Eller fotona av en stor väg där rödljusen på bilarna är som streck. Just den effekten är jag ute efter att åstakomma. Lovar att visa resultaten här.

Ha de'!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0