15 november STORA badardagen

Ja i dag var det hög tid för bad av samtliga katter. Tösen har ju aldrig badat på riktigt utan bara blivit lite blöt men nu var det dags.

Samtliga tre fick sig en släng av sleven. Nalleman först, sen Valentin och sist Tösen. Det tog en timme att bada och torka dem och nu har jag gått över dem med balsamspray och Valentin har också fått lite föning för han torkar så långsamt. Han tycker inte det är så läskigt med fönen men det är en värdelös fön som jag av någon anledning sparat på. 400 w är den på så den blåser inte kraftigt och den är inte så varm. Perfekt med andra ord.

Här är de nybadade objekten

Först Tösen

- Isch blött!!!


- Men här är varmt o skönt, över elementet o så har matte satt på ett annat element här i detta rummet så hela rummet är varmt. Snart är jag nog torr.

Så tar vi Valentin

- Allvarligt, var detta nödvändigt?????


- Jag funderar på om jag ska gilla matte eller inte idag......... men jag fortsätter nog att gilla henne. Hon har lovat mig lite hårvård och det är så skönt när hon kamma mig på huvet.....mmmmmmjauuuuuuu

Å så Nalleman, största katten och fegaste katten. Han gillar inte tanken på att bada men väl i badet går det bra. Hyfsat bra, han låter som en hel kattgård.


- Å så har du inte datorn på så jag får lite varmluft, ursla matte!!


- Det är ju sånt jobb att få svansen torr.

Så nu sitter alla kissar och torkar lite var stans. De är väl riktigt torra om några timmar.

Några tjejer på jobbet hade städat lite på sin avdelning och kom till mig och undrade var de skulle slänga allt. Balnd annat hade de en korg som de fått godis i någon gång. Den tog jag hem och genast blev den favoritplats för katterna att sova i. Mest är det Nalleman och Tösen som ligger där, i alla fall är det dem jag har fått på bild.

Samma korg men väldig skillnad på katt.




Mmmm vissa tror de är mindre än vad de är.....

När vi var på utställningen i Kalmar så passade jag på att köpa lite fina kort där. Har gjort det tidigare så jag visste att de skulle finnas där.

Visst är de fina!






Bra att ha hemma om man plötsligt behöver ett kort.

Nu ska jag ta mig ann städningen och sedan blir det filmtaim i soffan. Vi hyrede tre filmer i fredags så vi har frossat lite i helgen. Det blev En natt på museet 2, Knowing (med Nicolas Cage) och Grand Torino (med Clint Eastwood). Det är Grand Torino vi inte sett än utan den kommer upp på tvn i eftermiddag. I morgon måndag ska vi gå och se den nya katastrof-filmen 2012. Det ser vi fram emot.

Jo just det, vi har en gammal fåtölj här hemma som är helt underbar att sitta i. Framför allt om man har ont i rygen. Men tyget på sittsen är slitet och fläckigt och behövs verkligen bytas. Nu har jag skickat ut offertförfrågningar till 7 olika möbeltapetserare i Växjö trakten. Ska bli spännande att se vad det kan kosta att fixa till den.

Här är objeket i fråga

å så en katt förståss...vem kan tro nått annat.


Nä nu får jag sätta i gång så att jag blir klar någon gång och kan se på film

Ha det så bra!

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

De ser ju för goa ut ;))

Vilken snygg fotölj! Den ser jätteskön ut, hoppas du hittar någon bra möbeltapetserare.



2009-11-15 @ 23:04:17
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Ligans talesman

Blöta katter är det suraste och sötaste som finns.

Elakt dessutom att stänga den bärbara datorn.

Hade ju kunnat sitta där och torka på tangentbordet juh. :-)

2009-11-23 @ 11:49:12
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0