14 oktober Inte så mycket nytt men lite

Ja, livet tuffar på och det vill till att hänga med om man inte ska trilla av.

På jobbet märks det att det är älgjakt i Sverige. Jag fattar inte vad alla är rädda för att Sverige ska avstanna om vi får en influensaepidemi. Om nu 300 000 människor knatar omkring i skogen samtidigt är det väl ingen fara för influensan, Sveriges hjul snurrar ju ändå, om än något långsammare. Å det mår nog alla bra av.

En bekant till oss ringde i veckan till jobbet, där hans fru jobbar, och var glad som en speleman! Han hade skjutit en tolvtaggare och det är ju en jättegrej om man är jägare. Senare på dagen sköt även sonen sin första älg. Inte min son alltså utan vännens. Så jag antar att man firade detta på kvällen! Grattis från oss!

Sedan har äntligen min pin i från HardRock kommit! Jag fick mycket god hjälp av mina kollegor i Danmark som var paketmottagare, och ändå godare hjälp av en kollega som tog hem paketet från Danmark, när han var där nere på besök. Nu sitter det på jackan och jag ger mig sjutton på att ingen har ett så fint bröstcancer-märke. Här är ett ganska dåligt kort, men ändå.


Den lilla "rosetten" är rörlig och plingar när jag går.

Sedan var jag en tur till stan i dag efter jobbet. Skulle handla ett kort till chefen som fyller jämna år och jag ska skriva det i morgon på jobbet (det är ju så lugnt nu, älgjakt ni vet). Då passade jag även på att gå till blomsterhandlaren. Jag har länge länge gått omkring med Euroflorist presentkort på 250 kr i plånboken. Nu slog jag till och köpte lite fint till huset. Eller vad tycks?



Det blev så fint så! Nu har jag 100 kr kvar i presentkortsväg, sparar nog dem ett tag till.

Nästa helg ska vi på dop och båda våra barn kommer hem och ska delta. Sedan ska vi ha en mysig familjekväll hemma på lördagen. Ända dagen alla är hemma. Dottern kör sedan hem till Norrtälje på söndagen och sonen har höstlov så han stannar veckan ut. Han får skjuts hem av mig fredan 30 okt när jag ska köra till Göteborg. Så spar han de tågpengarna!

Nä, nu ska jag sätt mig och titta på inspelat Desperate Housewife och vänta på att maken ska komma hem så vi kan laga mat.

Ha det så bra
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Sofi

ÅH va fin pin!!! Har min bror höstlov, det låter inte fel. Fast mina 6 månader utomlands i sol och värme låter ju inte fel det heller fast det är ett tag tills dess.

2009-10-15 @ 19:43:03
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ja, du är nog ganska ensam om din fina pin!

Fint hjärta till huset!

Härligt när barn kommer på besök.

Själv håller jag på att röja här hemma så det står härliga till. Vi har visning på vårt boende den 24:e...det blir spännande!

Må så gott!

Kram

2009-10-15 @ 22:01:36
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0