24 oktober Bad av katt och dop av barn

Ja idag var det dags för bad igen för lille Valentin. Nått han inte gillar så där mycket, ett nödvändigt ont ser han det som. Här kommer en liten fotokavalkad som husse tog under badningen:


-Alltså matte, detta är inget jag gillar! Jag får lödder i både ögon o öron! HJÄLP!!!


- Tack, nu rinner det inte i ögonen i alla fall!


- BLÖTT!!!!!!


- Suck.......


- Jag vill gå upp nu, snälla matte....

Jodå, han fick komma upp ur det blöta så småningom och sedan satte jag honom i transportburen och blåste honom nästan torr med min gamla fön som blåser löjligt försiktigt.

Sedan var klockan nästan dags att gå på dop.

Eftersom jag inte har pratat med A & M i fall jag får publicera några bilder här, så får ni nöja er med en på lilla Amanda och ett foto som blev min favorit.


Hon sov så gott den lilla dockan, i gudmors famn

Å så favvo-kortet.

Ett foto fullt av glädje och glädjebringaren är helt klart lilla Amanda!

Efter akten i kyrkan var det dags för god smörgåstårta, kaffe och kaka. A & M hade till och med gjort fina servetter för denna tillställning.


Efter mat o kaffe var det dags för paket öppning. Pappa A tog alla barn till hjälp (eller stjälp) och i bland var det lite mycket för honom, att hålla reda på vilket paket som hörde till vilket kort. Men det flöt på galant!

Hemma igen vart det ett litet glas vin hos kära grannen och sedan gjorde vi tacos. Nu är vi ganska trötta och väntar på att få se CSI och sedan insidan av ögonlocken.

Ha en bra fortsättning på helgen och glöm inte dra tillbaka klockan, vi går in i vintertid nu!

Tjipp!

PS Glömde ju att visa er detta fina kort jag tog på vår son. Sällan man får ett så avslappnat kort på honom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0