18 september Igår var det torsdag

Då hade vi ett par av mina jobbarkompisar på besök. Kattgos och Bullens varmkorv stod på schemat och sedan slängde jag även in en äppelkaka i leken.

Kissarna var väldigt glada för besöket. I alla fall två av dem fick J som favorit för han bjöd ju på Bullens!


-Åh vad du är snäll


- Räcker det till oss båda tror du?

Ja det gjorde det. Kissarna fick sedan riktig kisse-mat och blev mätta o goa i lilla magne.

Vi förflyttade oss ut i soffan för att få lite miljöombyte. Där vankades kaffe och äppelkaka som sagt.


Tyvärr var blixten tvungen att åka fram så bilderna blir så där äckligt vita. Men vi hade kul i alla fall!

Nu är det faktiskt tillåtet att tända ljus på kvällarna. Härligt med denna mörka tid i alla fall. Jag älskar min kattsäkra lykta (som sitter fast med ett paket häftmassa). Återigen är blixten med så det blir lite konstigt ljus.



Så tog jag ett mindre lycket foto på vår prisvägg. Ingen blixt och dålig skärpa men lite syns i alla fall.


De hänger varannan om jag så säger. Den stora rosetten längst bort vann Valentin för nästan ett år sedan, sen kommer Nallemans och Valentins klubbutställnings rosetter, sedan Nallemans och sist Valentins CAP. Valentin behöver tre CAP för att avancera så vi siktar på att ta två till i höst. Men det är ju inte världsviktigt, går det så går det!

Nä, nu ska jag göra mig klar för att åka till jobbet.

Ha en bra dag!

Kvinnor och katter gör som de vill, och män och hundar borde slappna av och vänja sig vid tanken!
Citat ur boken "Kloka ord om katter"

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0