27 september Motorhelg och lite annat

Jo då, denna helgen har vi varit i Mantorp och stått o frusigt i blåsten och kylan. Vi var sk VIP-gäster hos Volvo och de bjöd på lunch och förfriskningar hela dagen. Två lunchsittingar och sedan kunde man nog gå dit o få sig lite kaffe och dricka om man ville under dagen. Bara det att det tog 20 minuter ena hållet, att ta sig dit ifrån läktaren, så det blev inget med det.

Förr i tiden träffade man i alla fall föraren man var vip-gäst hos. Idag ser man inte röken av dem. Första gången vi "vip-ade" var hos Hubbe Berg 1999. Hubbe ser man i dag på Viasat Motor när det är STCC. Hubbe var och talade till sina gäster medan gästerna åt. Samma sak har det varit hos andra stall vi varit hos. Föraren har hunnit med att gästa sina gäster.

Men i dag hinns det inte med. Av någon konstig anledning. Även om man rör sig i depån så har man svårt att se någon förare, än mindre prata med någon. Det kunde man förr. Cralle till exempel, han hade alltid något spex i sitt tält, oavsett om man var gäst hos honom eller inte. Jag har talat med många av de förare som varit med ett tag, men nu för tiden ser man dem inte ens om man söker med ficklampa. Tråkigt, för närheten gör de hela lite roligare.

Nu lite race-bilder. Jag snålar för jag vet att det inte intresserar så många. Men lite action blir det:


Pro Superbike. Ett koppel av skickliga mc-förare. Bara en olycka, som slutade lyckligt. Tyvärr var det en av ledarna som fick kast på sin cykel och for i backen. Men han gick själv in i ambulansen och det är positivt.


Sedan tackar man publiken med rejäla burn-outs!

Bilar fanns det ju förståss också. Här är det action i andra loppet av STCC

Tack vare denna smäll blev Volvos vinst solklar långt innan loppet var klart! Värsta konkurrenten åkte av ihop med två andra! Så kan det gå.

Men nu till söndagen

Städning stod på tapeten. Å så ville jag baka ett bröd som jag fått recept på. Jag åkte till affären för att handla men de hade varken linfrö eller solrosfrön så jag tänkte att jag nog kunde hoppa över dem. Men det skulle jag inte gjort. Nu blev brödet nästan degigt trots lite längre tid i ugnen. Men det får gå att äta ändå.

Blev ju inte mindre degigt på bilden, av att jag skar det för tidigt...... Men nu har jag allt hemma förutom linfröna o solrosfröna, så jag ska baka om det.

Nu kommer här en massa kattbilder, så du som inte vill se dem kan sluta nu. Hejdå o ha det så bra!


Vi andra kan ju frossa lite. Efter jag hade städat och duschat, bakat och diskat av, så var det bara "ta-det-lugnt-dag". Dvs jag hade kameran med mig nästan hela tiden och fotade kissar här o där. Sedan såg jag på formel 1 och då hade jag alla kissar med mig i rummet. De sov och jag tittade på tv (och slumrade lite, jag med).

Men nu till fotona:


Nalleman låg mitt på köksgolvet, som rundningsmärke, och visade flappet som vi säger. Gosigaste, och kittligaste, magen i världen!!


De små barnen låg i mamsen o papsens säng.


En trött Valentin


En lika trött Tösen

Anledningen till svartvita foton? Jo ljuset var så dåligt att fotona inte gick att göra nått åt i PhotoShop. Katterna fick jättemysko färger. Så det fick bli svartvitt, vilket jag tycker kan bli fint i bland. Alla vet ju hur de ser ut i alla fall, eller hur!

När kvällen kom hade jag fått i nya batterier i blixten och kunde nu ta lite mer kort. Titta vem som har tagit Nallemans plats på bänken!


Just det fröken Tösen.

Stilstudie!






Nalleman tog sig en promenad och tänkte ta plats på bänken, men tji fick han, där var upptaget!


Så har vi den lille röde. Han undkom ett bad idag, bara för att jag var lat. Får se om jag får lusten i morgonbitti eller om det får vänta till fredag. På lördag bär det av till Hässleholm både lördag och söndag för utställning så ni kan väl hålla tummarna då?


Ibland kan bröderna ligga så gulligt i hop. Det brukar vara Valentin som går o lägger sig hos Nalleman och blir lite ompysslad


Mamsens bebis slumrar på mattan. Ser lite knepig ut där bak men det är helt normalt!



Den lilla godingens lilla söta skära tunga, ser ni den? Den mest pussade nosen i huset ska tilläggas.


Så vaktar han kylskåpet ifall det skulle öppnas och något gott skulle falla ut!

De andra de låg på runda mattan och hade det mysigt


Idag har jag och Tösen verkligen kommit överrens. Jag får lyfta henne och hon är avslappnad. Jag har hållt henne i utställningspose, så som man ska hålla maincooner. Hon gick med på det men var stel som en pinne. Sen har vi gosat och hon har följt mig som en hund (tillsammans med Nalleman som alltid följer mig i hälarna och gnäller som om han satt fast)

På tal om gnälla. Vid kl 5 idag på morgonen blev vi väckta av ett rasande slagsmål i sovrummet. Vi upp och skällde på katterna men det var bara två som flög ut i köket. Tösen var kvar i sovrummet, bakom rullgardinen och hon skrek alldeles förfärligt. Vi rusar tillbaka till sovrummet och tror att hon sitter fast eller har ont någonstans. Då visar det sig att vi har herrbesök utanför sovrumsfönstret. Det var de alla tre katterna hade reagerat på, de hade inte alls slagits. Murre var på besök och den som skrek högst och ilskast var Tösen. Nalleman o Valentin gjorde nog bara ett nyfiket konstaterande att Murre var där, de har ju setts förrut.

Nä nu är klockan läggdags och jag ska försöka läsa de sista sidorna i min bok.

Gonatt (eller gomorron när du nu läser detta)

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Morn...

Härliga bilder från STCC...om det inte vore så dyrt skulle jag också gå och se detta spektakel.

Brödet ser jättegott ut...jag brukar baka ett sådant lingonbröd...man kan ha det både som fika och frukostbröd.

Dina katter är ju så fina....det går säkert jättebra på utställningen...håller alla tummar o tår!

2009-09-30 @ 08:14:18
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: mooch

Så härligt att det går bra med Tösen och skönt att se att hon tar för sig (typ tar Nallemans plats på bänken). Och jag kan helt klart förstå att Valentins nos är den mest pussade, rödingar är ju underbara!!! =)

2009-10-05 @ 15:18:04
URL: http://luddrumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0