6 september Bad-dag

Ja idag var det ofrånkommligt, både Nalleman och Valentin behövde en omgång med schampo. Båda ogillar det och gömmer sig när det är så dags. Jag får se till att alla dörrar är stängda till alla rum annars har jag ett elände att jaga katter under sängar och möbler!

Men väl i badet så är det inte så mycket gnäll, bara lite protester just när schampot gnos in. Det ska schamponeras tre gånger minst så det kan bli mycket gnäll. Men de bara gnäller, klöser inte och biter inte, vilket är skönt. Valentin vill stå med huvudet i min mage så då måste jag ha plastförkläde på mig annars blir jag dingsur. På golvet har jag lagt en badrumsmatta som får ta upp allt vatten som rinner längs med skåpet, annars är jag rädd att golvet blir förstört.

Nalleman han finner sig i sitt öde när han väl är i diskhon. Är vi två som badar honom så behövs inte badkopplet men när jag är ensam så tenderar han till att smita när jag byter schampo eller gör nått så jag itne ser honom. Så kul är det inte att ha en inschamponerad katt springande runt i huset! :)

Nu bilder på den "stackaren". I går gick han lös på bananlådan i kontoret. Vad är det med bananlådor som är så härligt??? Både Valentin o Nalleman är som tokiga i dessa lådor. Nåväl, här kommer en stilstudie...


Här har han hittat en nästan tom låda, å så låg det en spännande kasse där också


Undrar om det finns nått spännande i den???


Vaddå, fick jag inte vara där i?
Här syns det tydligt att jag gick fram med saxen i hans krage härom veckan. Klippte den bara rakt av. Ska be att få lite hjälp nu när han är badad att klippa den lite snyggare. Han fäller sin krage och går omkring med rasta-tovor i kragen. De tovorna kan man bara dra bort, så löst sitter de. Dessutom var kragen så lång att den hindrade honom att tvätta sig ordentligt, kragen kom emellan. Eftersom han inte ska ställas ut så tycker jag att jag kan fara fram med saxen och underlätta för honom lite.

Sen var det då detta med badning.....


Jag är högst ovillig till detta!!!!


Undrar om jag kan hoppa ner???


Nähä då sitter jag väl här

Jag tog korten på Nalleman medans balsamet satt i, det ska sitta 5 minuter, det är lång tid för irriterad katt.

Medan Nalleman badade letade Valentin upp ett säkert gömställe. Men jag hittade honom och han fick ner  honom i diskhon. Inte heller populärt.... Han får en duvning med schampo mot fet-päls på bröstet för där brukar han bli fet av någon anledning, sen kör vi vardags-schampot över resten. Så Valentin fick fyra schamoneringar men slapp å andra sidan balsam.


Det är blött där nere, så jag håller tassarna på kanterna!


Jädrans snöre som håller fast mig.


Okey mamsen, jag finner mig i mitt öde, TORKA MIG NU!!!!!!

Sen satte jag på det lilla elementet i dotterns rum och båda kissarna fick vara där inne i värmen. De har snart torkat och jag lovar att visa hur fina de blev efter badet. Just nu ser de ut som sura disktrasor båda två hehehe

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ha..ha...vad taninga de ser ut när de är blöta! Som tur är så vet vi ju att de är hur snygga som helst när de är färdigbadade!

2009-09-06 @ 12:26:14
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Mia

Jomen visst blir de snygga efteråt. Men vilket sjå det är att jaga gömda katter, jag behöver också ett bad efteråt! hehe

2009-09-06 @ 16:42:26
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0