18 december Hoppsan två inlägg på raken!!

Jo jag vet, men har jag inget att säga eller visa så blir det inte så roliga inlägg.

Idag har maken och jag varit nere i ett snöigt centrum. Det var dags för "the serious" julklappsinköp. Till makens pappa o hans fru. Människor som jag älskar och verkligen vill lägga möda i att hitta något användbart, roligt, ovanligt och fint. Vi hittade nog något som kommer att uppskattas men jag tänker inte nämna något här i fall någon skulle tassa in o kika......... Vad det blev får ni som läser här veta efter jul.

I övrig har jag fixat lite detaljer här hemma idag. Jag har ljushållare som är i glas och i glaset kan man lägga valfria saker. Jag har till vardags stenar från Grekland i två och sand i från Tunisien i en. Men nu är det jul även här. Titta bara:

Ömtåliga kulor som inte längre får sitta i julgranen.

I den lilla främsta ljushållaren har jag små kulor som vi köpt på julmarknaden på Liseberg. De är så söta och ser bra ut i ljushållaren.

Ljushållaren har samma diameter som ett värmeljus så du förstår hur små de är, kulorna.

När jag höll på att pyssla kom jag på syskonen smaska från blomman:


Tur att jag har en snäll kollega som ska ta med nya sticklingar på måndag. Du ser ju hur blomman bakom Tösen ser ut. Ett annat exemplar ser ut så här:

Gänget går hårt åt växterna nu när det är vinter och de inte kan knapra gräs på utsidan.

När jag nu gick i genom lådan med ömtåliga kulor hittade jag lite julgransdekoration som inte var så ömtåliga. De fick en tillfällig, men fin, plats mitt på matbordet. Där hamnade även hyacinterna, får se om de får vara i fred för "fåren" (dvs katterna) men vi kommer att ställa bort dem till kvällen när vi lägger oss. Än har ingen sett dem eller brytt sig.




Sen hade vi en "gran" med en ljusslinga i i fjol. En sån man köpte för en ganska billig peng. I vilket fall som, ljusslingan har sagt upp sig och det var därför jag köpte den gran som var i ett tidigare inlägg. Men vad gör man med en "gran" utan belysning? Jag krånglade bort belysningen och granen blev kvar. Sen satt jag den på en fyrkantig glasplatt och satte ett värmeljus från Partylight där. Det är ett värmeljus i plastkkopp som inte blir så varmt som de i aluminiumkopp. Visst blev det bra?!


Sen har jag lite andra fina ljus som jag kan visa.

Först ut en tomte som jag fått av min svärmor. Den är så fin o söt. Synd att man bara har tomtar framme vid jul....


Sen har jag en gran som jag fått av ...... tror det var dottern, en jul.

Också jättefin när den lyser

Sen har jag ett stort ljus som ska föreställa en öppen spis. Jag har ju inte haft viljan att elda upp detta ljus så jag har värmt upp en plats i toppen för ett värmeljus. Men de där i aluminium fortsätter att värma sig neråt så jag har inte haft nått ljus där på många år. Men nu, efter att ha hittat Partylights oparfymerade teljus, som de heter, så använder jag dem utan problem. Visst blev det fint!?


När vi nu var och köpte våra julklappar idag så passade jag på att köpa maken en av hans födelsedagspresenter. Han har ju fått för sig att fylla år den 22 december utav alla årets dagar........ Men nu är han och hans rygg i stort behov av dessa:

De bästa broddar som finns. Jag har själv ett par och de är super! Nu kan han skotta utan att halka och göra sig illa.

Tja det var väl vad jag hade att bjuda på idag. Under tiden som jag har skrivit här har jag sett på Sverige handbolls-tjejer som VANN SIN SEMIFINAL!!! Grattis tjejer nu är ni i final!!! I morgon blir det svettig!

Jag har lovat dottern att komma till henne i morgon och hjäpa henne med hennes städning. Hon har åkt på frusen axel och jag har själv haft det. Det är någon jag önskar min värsta ovän om man så säger. Så vansinnigt ont som det gör. Jag är livrädd för att få det igen.

Nä nu ska jag ägna mig åt min juldagsklänning som behöver tas in här o där efter min viktnedgång.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Vilken underbar julgran. avis



God Jul och Gott Nytt år önskar Inkan o Ligan

Tazz o Kram

2010-12-23 @ 21:37:52
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0