31 december Nyårskvällen

Ja så är det inte många timmar kvar av 2010.

Kissarna fick årets sista bad i dag. Gissa om man är poppis just nu......NOT!

Men de kommer snart över det.

Maken o jag firar nyår på egen hand i år. Sonen med sina kompisar och dottern med sina kompisar. Men det är så det ska vara. Vi sitter så gärna och soffar i soffan!

Dagarna här hemma har förflutigt i lugn o ro. Vissa har bara sovit....

Ja nästan i alla fall. Nära spisen och diskbänken i fall det skulle trilla ner något gott.....


Snälla matte jag kan väl få nått snääääälla

Men nej, det blir inget till tiggande katter vid köksbänken. Däremot fick de gå ut, denna dag var det inte så kallt.
Valentin bara älskar att vara ute. Han skulle säkert kunna leva ute hela tiden om han fick

Nalleman han syns knappt mot allt det vita.

Väl inne igen fattade Valentin o Tösen posto under granen



Nu till nyårskvällen har vi, till katternas glädje, ätit hummer.

- kom nu då Nalleman, vi väntar ju på dig!

Nej, katterna fick inte hummer. Bara en liten liten bit till Nallman o Valentin, Tösen var inte så intresserad när det väl kom till kritan. Valentin tål inte skaldjur så han får verkligen inte mer än en liten liten bit. Annars kommer det i retur på mattan......


Så, nu står jag och fixar med varmrätten. Det blir fläskfilé, potatisgratäng och grönsaksröra med squash, rödlök, ingerfära, vitlök, rödlök, paprika och purjolök. Ska bli spännande att se hur det smakar.

Ha det nu så bra så hörs vi nästa år!


-Matte, nått smäller där ute, ska jag orka kolla vad det är??? Nähä, trodde inte det heller, jag tar o somnar om!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Lät och såg trevligt ut.

God fortsättning

Jag kan leverera Totte.

ler

2011-01-04 @ 13:30:35
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0