3 januari Man kan bara titta på TV för mycket

Å det tyckte vi att vi hade gjort idag. Så nu åkte spelen fram. Vi bestämde oss för att spela Ticket to Ride. Ett spel som går ut på att man "bygger järnväg" mellan bestämda order. T ex mellan Madrid och Stockholm eller kortare sträckor som Zagreb-Paris. Man får en lång och två korta stäckor att börja med. Varje snutt av järnvägen har en viss färg och man får dra färgkort för att få ihop tillräckligt många kort i samma färg för att kunna bygga just den snutten järnväg. Låter det krångligt? Nä det är det inte när man väl sitter med spelet framför sig.

Vi hade två goda medhjälpare. Tyvärr strejkade min blixt när jag tog kort på dem men ni kan ana dem i skummet. Att bita på tågstationer var kul, sa Valentin.

Ni ser även tågvagnarna som går på sina järnvägar. Gula, röda, gröna, lila, svarta, gula, blåa eller vita kan spåren vara.

Ett kul spel som går kanon att spela på tre.

Annars har vi inte hittat på så mycket i dag. Tvättat (vilket man måste oavsett om man är ledig eller inte) och i morgon står det strykning på schemat. Men vi börjar dagen med att åka till stan och göra bankärenden och lite annat.

Kallt har vi, men det har väl hela Sverige. Funderar på om jag behöver ta mössa med mig till Norrtälje. Kanske behövs när jag ska gå till bussen om inte annat.

Nu får ni ha det så bra!
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ha ...ha...klart att de ska få vara med och spela ;)



Hoppas du får trevligt i Norrtälje o Kungliga huvfudstaden!

2010-01-03 @ 23:11:05
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0