6 januari Sista inlägget på några dagar

Jo, jag ska åka med dottern upp till Stockholm/Norrtälje några dagar. Vi flyger upp i morgon tidigt, stannar i Stockholm och shoppar, äter på Hard Rock förståss och tar sedan bussen till Norrtälje. Sen gör vi Norrtälje C osäkert på fredagen med shopping. Har vi inte hunnit allt vi skulle i Sthlm åker vi dit igen.

Lördag morgon ska dottern åka till Turkiet med sin skola för utbildning på plats. Jag stannar i lägenheten och inväntar min godaste vän från barnaåren, Anna. I 44 år har vi känt varandra men vi ses alldeles för sällan numera. Hon bor i Gävle och jag i Växjö, många mil blir det. Men nu möts vi liksom nästan på mitten.

Här är ett foto som jag tog -93 när hon var och hälsade på. Men det kommer säkert att komma färskare bilder efter helgen....


Jag får väl lägga in lite bilder på kissarna också. Dottern har hållit i kameran och fått fina bilder. Jag låg och vilade och naturligtvis ska alla katter finnas i samma rum som matte.


Goaste Tösen låg på husses sänghalva medans jag låg på min


Valentin tjurade under sängen


Och Nalleman spande i från fönstret.

Vi har fått massor med snö idag och kissarna var ute för att prova på det blöta kalla vita

Först ut var Nalleman. Han tog sikte på sitt hörn där han satte sig och blev alldeles nersnöad hihi


Valentin han gillar ju snö men nu tyckte han kanske att det var i mesta laget. I varje fall till att börja med.


Men efter några sekunder var leken i full gång. Sen rusade de in med stora snöklumpar i pälsen........ Jaja, jag skulle förvisso städa sedan så det var ok.

Efter denna utflykt har de varit ute flera gånger. De gillar verkligen snö. Jag tror Valentin var ett utegångsfår i ett tidigare liv för han vill vara ute alltid. Han försökte kissa ute i dag men det vart nog för kallt om rumpan för han ångrade sig, sötnosen. Han gick in och använde lådan i stället.

Nu ska jag ta och sätta på lite kaffe till oss. Huset är städat, bloggen är uppdaterad och snart kommer dottern hem med en kompis. Sen ser vi nog någon film som vi har inspelad. Imorgon ska vi upp tidigt, planet lyfter 07.35, så det vill till att lägga sig i tid i kväll.

Jag har ännu inte bestämt mig för om jag tar med datorn eller inte, men blir det inga uppdateringar här så vet ni varför.

Ha det nu så bra!
Tjipp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0