15 mars Stolligheterna fortsätter.....

Ja, då tänker jag på pappa. Igår kväll, efter läggdags, hade han vaknat och varit hederligt förbannad. På vad eller vem är det ingen som vet. I vilket fall så hade han gått in till damerna i rummet brevid och hotat dem, hotat personalen och kastat saker på dem, så de såg det lugnast att låsa in patienter och sig själva och ringa på vaktmästaren (stor o stark karl) som skulle kunna rå på pappa. När vaktis kom hotar pappa honom och måttar ett rejält slag mot vaktis. Men si, pappa faller och slår pannan i golvet. Så var det slut på de hoten. Lugnet infann sig efter hjärnröntgen. Ingen fara där. Men han har en stor bula idag.

Ursäkta bildkvalitén, mobilfoto.

Bula över hans vänstra öga och ett svullet ögonbryn över det högra ögat.

Idag kände han inte igen mig som sin dotter, däremot var jag hans kollega som skulle börja i kassan på Asea (han jobbade på Asea för typ 100 år sedan). Sen var vi inte i Göteborg i dag utan vi var i Malmö och på andra sidan p-huset, där kunde man minsann åka över till Köpenhamn och gå i parken. Sak samma om han känner igen mig som sin dotter eller som någon annan, huvudsaken är att han känner igen mig och blir glad när jag kommer. Nu lever jag på stand-by ifall de ringer och jag får åka ner och lugna honom.

Men nu till lite roligare saker. Jag smet en liten stund från pappa och gick lite ärenden på stan. Lyckades hitta DEN väskan som jag letat efter men aldrig hittat. Visst är den snygg, inköpt på Åhlens:





I just love it!!!! Materialet är nått sorts fuskmocca, mjukt o skönt!

Valentin skulle förståss vara med. Han var ett keligt plåster idag på morgonen men då hade ju matte inte tiden till att kela liten katt. Nu skulle det tas igen när jag kom hem. Han vek inte från min sida (inte förrän jag öppnade fönstret så de fick gå ut). Först kollar han väskan:


Sen norpade jag till mig två linnen på Åhlens. Det var två för 200 kronor, vanliga hederliga släta linnen. Naturligtvis skulle de provas av katterna så nu kan jag inte lämna tillbaka linnena för allt i världen.


Å så hann jag fixa lite euro inför min stundande Greklands-semester. Även nu skulle Valentin vara mitt i smeten!


Sen har jag, härom veckan köpt fina smycken till min pyttelilla mobil. Behöver lite bling bling så att jag ser den. Köpte dem från www.kattprylar.se




Visst är de söta!

Å så har jag hittat ett läppstift som funkar som cerat och har en underbar färg. Svårt att återge färgen här men du kan ju kolla i någon affär nån gång. Clarins nr 724.

Å suddig blev den oxå!

I morgon ska jag gå o fixa mina naglar för första gången någonsin. Jag ska till Wilsimar på www.lifeandbeauty.se/ . Ska bli kul. Wilsimar och jag känner varandra sen en lång tid tillbaka så det blir nog mycket snack. Kan jag behöva just nu.

Nu ska jag kasta mig in i bilen och åter åka till pappa. De har ringt efter mig.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Skat-Ann

Det här med att bli gammal är sorgligt när inte skallen hänger med. Man kan ju alltid hoppas att personen i fråga "inte fattar" själv att allt är galet.

I sådana lägen är det helt legalt att "tröstshoppa" lite :)

Hoppas allt är OK trots att du fick rycka ut till pappsen.

Må så gott och ha det gott i Grekland!

2010-03-16 @ 08:02:16
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Sofi

Vilken fin väska! I like!!!!! jadu valentin han är duktig på att hjälpa till han! det har han nog lärt sig av mig! Åh vad jag saknar dem!

2010-03-16 @ 17:42:09
URL: http://lovesiesta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0