28 mars Söndag i dag igen!

Tänk vad tiden går fort i alla fall, det var väl precis nyss söndag????

Nåja, lite från veckan som gått.

Satte mig för att börja titta på ett litet jobb jag ska göra åt en kollega. Jag ska skriva inbjudningskort åt henne och det är verkligen ingen panik med dem. Men jag tog fram det härom kvällen och kolla hur jag skulle disponerat texten. Genast var en liten höna där och skulle vara med

- Matte kan du inte kela mig bara lite? Då kanske jag släpper taget om dina kort, annars är de hemskt sköna att ligga på......


Klart att matte kan kela liten Tös! Goaste lilla katt!


- Tack Matte!



Så har vi haft lite dålig inspiration vad det gäller matlagning här hemma. Jag har nagelfarit recept-sidor och hittat lite som vi ska testa. Bland annat har jag i veckan gjort denna paj. Den innehåller grillad paprika i olja och kronärtkocksbottnar i olja. Sen äggstanning på det o hyst in i ugnen. Sallad och salami som dekoration. Jag har bara dekorerat halva för vi ska spara halva i frysen. Onödigt att garnera den då!


God var den i alla fall så det receptet sparar vi.

Så kom då helgen. Lördagens förmiddag gick åt lite städning och sedan åkte jag ner till stan och träffade Pia en stund. Det var varmt idag, skarfs och jacka kändes liksom överflödigt. Detta fick sin förklaring senare under dagen. Det kom ÅSKA! Ett riktigt åskväder som fick oss att dra ut både decoder och internet. I ca en timme höll det på. Kolla denna länk för att se vad det ställde till med: http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/askvader-orsakade-brander(1846835).gm

Jaja, vi väntade fint besök och äntligen kom de, Anders, Mia och lilla Amanda! Kameran gick varm för vad tacksamt det är att fota barn och djur. Vi har i alla fall en katt som är väldigt snäll och tålmodig och omstänksam och det är Nalleman.

Men vi börjar med maten. Det vankades rökt fläskfilé m hjortronsås o hasselbackspotatis.


Här är dukningen. Inget speciellt egentligen


Så kom de då äntligen!

- Hej jag heter Amanda, du ser mjuk ut, får jag klappa?


N: -Nja jag vet inte du kanske luggas.
A:- Var still då!


N:- Du var mig en söt, men konstig, prick!


- Hej jag heter Amanda och gillar katter! De är så busiga, precis som jag!


A: - Fin svans du har, får jag känna?


A: - Stå still då!
N: - Tror du jag är dum eller?! Du kanke luggas


A: - HA, jag fick dig, du är len


Efter maten var det dags för Earth Hour och vi tände ljus och myste. Tack o lov att man har blixt på kameran!

A: - Hej mamma! Fina knappar du har!


A: - Hej fotografen!

Nalleman han tar det lugnt i sin korg o Tösen ligger på soffkanten.

Sen var det dags för lilla fröken att nattenana. Vad är bättre än att sova i soffan med snälla Nallman som håller ett vakande öga?



Tack snälla Mia o Anders för en underbar kväll! Foton kommer, jag lovar :)

Måste ju visa att jag faktiskt fick blommor i fredags också. Av min söta snälla man, som för övrigt är som en kalv på grönbete. Golfbanorna har ju öppnat! Idag, söndag, har han åkt med kompisar 15 mil söderöver för att golfa! Jaja, alla blir vi lyckliga på vårt eget lilla sätt.....

Men blommorna var det, här är de

De får stå på cd-hyllorna där kissekatterna inte kommer åt dem. För si tulpaner, de är mumma för liten katt!

Nä, nu ska jag ta hand om verkligheten. Har suttit o bloggat under Formel1-loppet så jag har sparat lite tid. F1 skulle jag ju se ändå.

Ha det så bra hörrni!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0