1 maj Så var firandet över

Igår firade vi vår bröllopsdag. Vi hade planer på att äta hummer som huvudrätt och ost o mousserande vin som dessert.

Men jag börjar från början.

När jag kom hem hade Janne köpt jätte fina rosor till mig, 22 till antalet förståss.





Sedan dukades bordet


När vi äter här i vardagsrummet så går katterna inte upp på bordet och tigger, som de gör i köket. Men de skockas runt bordet på alla möjliga ställen och ser så där bedjande ut. Nallman o Valentin är tokiga i skaldjur, Tösen gilla det inte. Men Valentin kräks av skaldjur så det är ingen katt som får nått, för det ska vara rättvist.
Men tigger gör de lika fullt

Valentin o Nalleman: - Snälla husse ge oss lite hummer!
Tösen: - Finns det inga revben? Då kan det kvitta!


- Väntar..............


- Ser ni inte hur mager jag är. Jag bara MÅSTE ha hummer! Snäääääälla!


- Men snälla matte, ger du mig ost när du luktar så gudomligt gott om fingrarna?! Säkert att jag inte får lite hummer?

Nä ingen katt fick hummer, men den som ville ha fick lite ost, så Nalleman vart glad i alla fall.


- Jag tjurar, inget grillat, pyttsann, dåligt tycker jag. Ost kan de ha för sig själva!

Så var det då dags för den lilla ostbrickan; två ostar och en paprika, det räcker för oss. Sen hade vi detta goda bubbel till.

Gott tillsammans med ost

Förra helgen planterade jag krasse och luktärt i blomlådor. Dessa ska sedan ut på altanen och klättra på planket. Det har varit dåligt med liv i lådorna, som får stå och gro inne på toaletten (ända stället vi stänger om om dagarna). Men idag har de kommit så här långt, och det på en vecka då.

Blir nog fint när det blir klart.

Sist lilla Tösen:
Matte- Ska du ligga så högt upp lilla gumman? Det är inte så stadigt tänk om det rasar!
Tösen- Du kan inte se mig!


Tösen - Är det högt sa du? Ja fy sjutton!


Det var väl allt för idag. Om vädret är bättre i morgon ska jag nog ta en liten promenad med kameran och kanske fota lite vitsippor eller nått.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh va duktigt/snällt av pappa att köpa rosor till dig! Ja de är söta när de tigger de små liven. Hummer låter inte helt fel men ikväll ska jag äta saganaki det slår din ostbricka:P Puss på er allihop

2010-05-01 @ 16:53:33
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Grattis i eftersktt !

2010-05-08 @ 22:30:06
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0