10 maj Det var ett tag sen sist

Men det har inte hänt så mycket på hemmafronten. Vi har haft en bilnyckel som varit på drift. Sonen hade den när han övningskörde sist han var hemma. Han säger att han lagt den i entren men där har inte legat någon nyckel. Han har fått städa sin lägehet ifall han fått med sig den hem till Anderstorp men där har ingen nyckel dykt upp.

Inte här hemma heller. Alla jackor och byxor och väskor är genomkollade. Alla möjliga ställen där en nyckel kan vara. Men nä, ingen nyckel. Det är nyckeln till den stora bilen som är borta och kommer inte nyckeln tillrätta får jag köra liten Clio till Göteborg, inte så kul. Behöver två uppsättningar nycklar med mig för jag lämnar ju bilen till en parkeringstjänst. Nått kan ju hända, fast jag tror det inte.

Att skaffa en ny nyckel till Meganen kostar nått mellan 2000-3000 kr. Sura pengar.

Så stod jag där i köket och fixade med nått och plötsligen fick jag en ingivelse; kolla i rummet där sonen och flickvän sov. Där är nyckeln. Men jag hade ju redan tittat där inne och letat men nu styrdes jag till Wii-konsollen. Å tänk, där bakom konsollen, vilande mot den svarta tv:n, låg nyckeln!!! Härligt att den är tillbaka.
Bild på den återfunna vännen:


I övrigt var vi på trevlig fest hos bekanta på lördagen. God mat, gott vin och trevligt sällskap, kan det bli bättre. Kameran var inte med så det blir inga bilder därifrån.

Söndagen bjöd på lika trist väder som lördagen och fredagen gjort. Jag ägnade mig åt tvätt och maken åt golf. Sen var det dags för Formel1. Det var ett lika trist lopp som det var väder här hemma.

Till kvällsmat åt vi lite ost-rester som vi hade i kylen. Gissa om vi var populära!

(tyvärr behövde jag använda blixt, så det är lite konstigt ljus)

Nu på morgonen tog jag nytt foto på mina små planteringar. De växer minsann. De har fått åka ut på utsidan nu och står under taket på altanen. Men visst har de vuxit!

(ursäkta blänket i rutan, men det var på tok för kallt att gå ut!)

Sen måste jag ta mig i kragen och plantera alla små skott jag har i från ampelliljorna. Kolla här så många o små de är, det behöver nog lite näring o jord för att växa till sig!




Får väl införskaffa såna där små fyrkantiga krukor så de kan få lite jord. Sen är det frågan hur jag ska få kissarna att låta bli att knapra på dem medans de växer........

Tja, det var allt för nu!
Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Ja man letar och letar.

suck

Men tur att ni hittade den iallafall.

2010-05-30 @ 09:24:31
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0