13 maj Vad har hänt idag då?

Jo jag har räddat livet på en massa små pysslingar!

Mina ampelliljor har ju satt en massa små skott men skotten blir inte större, antar att de behöver mer näring. Så idag tog jag tag i saken och planterade alla dessa små skott i lite jord. Men vad sätter man i? Krukor? Många krukor blir det. Så-krukor, nej det är inte optimalt när man måste ha det utom räckhåll för ett gäng katter. Vad blev det då? Jo:


Jo, bajslådor som inte används!

Så nu får de stå utomräckhåll och växa till sig, sen får jag sätta om dem i riktigt krukor. Blir nog några stycken.

Sen har jag pratat med dottern på Kreta. Under tiden tyckte Nalleman att det var långsamt att vänta på matte så man kunde få sig lite kel.

Då somnar man så gott på mattes dator!

Nu ska jag ta mig lite lunch och titta på Desperata husfruar som jag spelat in.

Ha det så bra!

Gör ett tillägg.

Inte nog med att jag satte fingrarna i jord på insidan. Vädret lättade upp under eftermiddagen och viljan att gå ut och göra något blev stark. Så jag formligen kastade mig ner i den ända rabatt vi har.


Tja ni ser ju hur rabatten ser ut till höger och till vänster, gissa vilken del som är gjord?!

NU var jag färdig för idag!


Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

hehe Vissa jobbar och andra gör det inte.

ler

2010-05-30 @ 09:22:31
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0