4 maj Det blev inga vitsippor

Allergin slog till och jag tillbringade den soliga söndagen ömsom hysteriskt nysande i solstolen, eller hysteriskt nysande vid strykbrädan. Kände verkligen inte för att ge mig ut i skog o mark. Attans pollen, bara försvinn!

Men jag har lite foton att bjuda på i alla fall, dock bara på katter.

Lördag gjorde jag en smarrig kycklingsallad till oss till kvällsmat. Valentin är lite småtokig i just grönsallad så han satt där på bänken och kollade mig. Han är ju så söt, han håller sitt avstånd till matlagningen och trampar aldrig in på mitt "revir". Jag kan till och med lägga en grillad kyckling framför honom och han låter bli den. Naturligtvis bjuder matte på lite godis när man är så duktig.


Mums, sallad! Tösen tittar intresserat på.


Klart hon också får kolla vad det är jag bjuder på


Tssss, det är ju bara sallad, inget vidare. Jag avvaktar kycklingen!


Kommer den snart eller?


Vad gör du nu mattte, blandar du allt med den goda salladen?


Är du riktigt klok?

Ja så går det till när vi lagar mat hemma. Minst tre intresserade katter. Skillnaden mellan Valentin o Nalleman är att Nalleman kan lägga sig mitt i det man gör och bryr sig inte det minsta om att han är i vägen. Valentin han ligger och avvaktar, oftast på golvet, vid en vägg så han inte är i vägen på något vis.

Idag ska jag med Tösen till Therese, veterinären. Hon ska få lugnande utskrivna till sig så att bilfärder inte blir ett elände med bajs, kiss och fullständigt hysterisk katt. Sen får vi se hur bilresan går till Mönsterås vid midsommar för det är den närmaste bilturen hon ska göra.

Ha det nu så bra där ute!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Fy vad jobbigt att vara så allergisk.

Tass o Kram

2010-05-08 @ 22:28:49
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0